شنبه, 16 تیر 1403 2024,July

رابطه درآمد ما با ضريب هوشی

02 خرداد 1403
رابطه درآمد ما با ضريب هوشی

ما ايرانيان اغلب خودمان را باهوش ترين يا حداقل جزو باهوش ترين ملل دنيا مي دانيم. تصوير زیر، جايگاه واقعي ما ايرانيان را در بين ساير ملل دنيا از نظر ميزان هوش نشان مي دهد!

به گزارش بانک اول، ضريب هوشی در واقع يك نسبت است كه از تقسيم سن عقلي بر سن تقويمی بدست مي آيد و عدد ١٠٠ نشان دهنده آن است كه سن عقلی با سن تقويمی يكی است.

اين تصوير، جايگاه واقعي ما ايرانيان را در بين ساير ملل دنيا از نظر ميزان هوش نشان مي دهد.

اين تصوير برگرفته از كتابي به نام هوش و ثروت ملل است كه توسط دو نويسنده ايرلندي و فنلادي نگاشته شده است.

در اين گزاره كه بين درآمد ملي و ضريب هوشي كشورها رابطه مستقيم وجود دارد، مورد تاكيد قرار گرفته است.

در اين بررسي، كره جنوبي، ژاپن و تايوان با ضريب هوشي به ترتيب ١٠٦، ١٠٥ و ١٠٤ درصدر ملل باهوش دنيا قرار گرفته اند.

ايرانيان با ضريب هوشي ٨٤ در رتبه ٥٧ دنيا و كشورهاي اغلب آفريقايي در انتهاي رتبه قرار گرفته اند.

اگرچه از ضريب هوشي ايرانيان و ساير ملل در گذشته اطلاع مستندي در دست نيست .

گفته مي شود عوامل محيطي و رواني ، تغذيه، و آموزش بهمراه مهاجرت گزينشي جمعيت در افزايش يا كاهش متوسط هوش يك ملت در طول زمان تاثير دارد.

باتوجه وضعيت نامناسب عوامل گفته در كشورمان ايران و نيز مهاجرت قابل توجه نخبگان به ساير كشورها، بيم آن مي رود ميانگين ضريب هوشي ايرانيان در آينده حتي كمتر از وضعيت كنوني باشد. بايد چاره اي انديشيد!

اخبار مرتبط
براساس این گزارش، باتوجه به درآمد سرانه کشورها، لوکزامبورگ، سوئیس، قطر، نروژ و سنگاپور به ترتیب ثروتمندترین کشورهای جهان شناخته شده‌اند.
در برخی موارد مستأجران مبلغ اجاره‌بها را به‌صورت نقدی به موجر تحویل می‌دهند؛ در این صورت بهتر است برای اثبات این قضیه حتماً رسید دست‌نوشته‌ای همراه با امضای موجر از او گرفته شود. مبلغ اجاره‌بها از طریق حساب بانکی حتماً به شماره‌حساب شخص موجر واریز شود تا از مشکلات احتمالی برای اثبات ادعای پرداخت اجاره‌بها پیشگیری کنید و مدارک لازم برای دفاع از حقوق خود را ارائه دهید.
نوازنی بیان داشت: از مجموع 750 سهمیه استخدامی، تعداد 38 سهمیه مشخصاً مربوط به ستاد آب کشور (شرکت مادر تخصصی) و 712 مجوز به شرکت‌های تابعه تخصیص داده شده است. با توجه به سیاست‌های سازمان اداری و استخدامی، عمده مجوزهای تخصیصی (قریب به 82 درصد) در حوزه مشاغل اختصاصی (مأموریت‌های اصلی صنعت) و 18 درصد در حوزه مأموریت‌ها و مشاغل عمومی تعیین شد.
با اجرای نخستین قرارداد پیمان پولی دوجانبه میان ایران و روسیه مبادلات دو کشور با ارزهای محلی صورت می‌گیرد و ریسک مبادلات که ناشی از تبدیل ارز بوده برای تجار ۲ کشور کاهش خواهد یافت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها