یکشنبه, 27 خرداد 1403 2024,June

کاریابی‌هایی که به قیمت مسدود شدن حساب‌های بانکی است

03 خرداد 1403
کاریابی‌هایی که به قیمت مسدود شدن حساب‌های بانکی است

در سال‌های اخیر در ایران و در دنیا بحث استفاده از رمز ارزها گسترش‌ یافته است. با توجه به این گستردگی باید به نکاتی توجه کنیم که در دام کلاهبرداران گرفتار نشویم.

به گزارش بانک اول پرونده‌های واصله به پلیس فتا نشان‌دهنده این است که افراد به دلیل تبلیغات اغواکننده‌ای که در فضای مجازی با عنوان کاریابی و استخدام  در دام کلاهبرداران افتاده و ناخواسته در چرخه پولشویی گرفتار می‌شوند و در همین راستا شاهد این موضوع هستیم بعضی از شهروندان اقدام به اجاره کارت‌های بانکی خود در زمینه خرید و فروش رمز ارزها می‌نمایند که پس از مدتی شاهد مسدود شدن حساب‌های بانکی خود توسط مراجع قضایی و یا انتظامی می‌شوند.


این موضوع به این دلیل است که این دسته از کاربرانی که به دنبال سرمایه گذاری و یا در جستجوی کار هستند، بدون تحقیقات و بدون آموزش‌های لازم فریب تبلیغات اغواکننده فضای مجازی را خورده و سرمایه خود را و حتی در بعضی مواقع حساب‌های بانکی و اطلاعات بانکی خود را در اختیار کلاهبرداران قرار می‌دهند.

در بعضی موارد مجرمان برای پنهان ماندن اقدام به درج آگهی‌های استخدام در سایت‌های آگهی محور و یا شبکه‌های اجتماعی می‌نمایند و در این آگهی‌ها از شهروندان می‌خواهند که در صرافی‌های آنلاین برای آنها ترید یا همان خرید و فروش ارزهای دیجیتالی نمایند که در این خصوص باید گفت که این کلاهبرداران مبالغی را که از دیگران کلاهبرداری نموده‌اند به حساب این شهروندان واریز می‌نمایند و از آنها می‌خواهند که این پول را تبدیل به ارز دیجیتال و سپس در کیف دیجیتالی که آدرس آن را به او می‌دهند واریز نمایند و مبالغی را از همان پول به عنوان پورسانت به حساب خود واریز نمایند که متاسفانه شهروندان ناخواسته در چرخه پولشویی گرفتار می‌شوند.
 

اخبار مرتبط
افخمی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد خدمات اداره ثبت اسناد و املاک به صورت غیرحضوری و الکترونیکی است، گفت: در حال حاضر بزرگترین مشکل در حوزه صدور اجرای سند مهریه است که با رشد جمعیت و کمبود نیروی کافی حجم مراجعات بیشتر شده است که با جذب نیرو در سال جدید در حال ترمیم این موضوع هستیم.
بخشنامه بانک مرکزی در خصوص مصوبه شورای فقهی بانک مرکزی با موضوع ضرورت تفهیم قراردادها با ادبیات گفتاری صحیح به مشتریان طی نامه شماره ۰۳/۶۷۰۴۶ تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۲۳ توسط مدیریت کل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی اداره مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد.
آیا می‌دانید کدام بانک‌ها برای کودکان افتتاح حساب می‌کنند و هر کدام از این طرح‌های بانکی چه مزایای احتمالی‌ای برای فرزندانتان دارند؟
اگر شخصی بخواهد از دیگری که ارز (دلار) متعلق به وی را با توسل به وسایل متقلبانه تصاحب و اصطلاحاً کلاهبرداری کرده است، شکایت کند، آیا برای این کار نیاز است که او منشأ ارز خود را اعلام و به‌عنوان مثال، فاکتور خرید از صرافی ارائه کند؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها