یکشنبه, 27 خرداد 1403 2024,June

خوش حسابی؛ ترفند جدید کلاهبرداری!

03 خرداد 1403
خوش حسابی؛ ترفند جدید کلاهبرداری!

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از بازداشت کاربری میانسال خبر داد که با ترفند (مشتری خوش حساب شرکت همراه اول) از شاکی کلاهبرداری کرده بود.

به گزارش  بانک اول فرهاد آراوند امروز، ۳ خردادماه در تشریح این خبر گفت: با ارجاع پرونده قضایی با موضوع کلاهبرداری به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال از شاکی، رسیدگی به موضوع در پلیس فتا آغاز شد.

وی ادامه داد: شاکی در اظهاراتش به دریافت تماس تلفنی از شماره‌ای ناشناس اشاره کرد که وی را به عنوان مشتری خوش حساب شرکت همراه اول معرفی نموده و به درخواست تماس گیرنده، مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال برای دریافت جایزه، به شماره حساب اعلامی واریز کرده است.

آراوند ادامه داد: ماموران پلیس فتا موفق شدند با بررسی فنی و مستندات موجود و همکاری متصدیان ۲ واحد صنفی طلافروشی در تهران، متهم که مردی ۶۵ ساله بود را شناسایی و در یکی از محله های تهران شناسایی و با اخذ نیابت قضایی وی را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی فسا از بازگشت وجه کلاهبرداری به شاکی و تحویل متهم به دادسرا اشاره و به شهروندان توصیه کرد تحت هیچ شرایطی به تماس‌هایی که شما را برنده مسابقه، مشتری خوش حساب شرکت‌های مختلف دولتی یا غیردولتی و ... معرفی می‌کند، توجهی نکرده و از واریز وجه با مراجعه به خودپرداز یا از طریق اینترنت بانک خودداری کنید.

داروهای بدنسازی قاچاق به بازار نرسید

فرمانده انتظامی فراشبند از کشف داروهای بدن سازی قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی فراشبند حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

کرامت‌الله برومندی افزود: ماموران در بررسی از این خودرو ۹۵ هزار عدد قرص ۱۰ میلی گرمی بدن‌سازی و ۱۰ هزار و ۳۰۰ عدد آمپول خارجی قاچاق را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی فراشبند با بیان اینکه ارزش کالاهای کشف شده توسط کارشناسان ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز و قاچاق کالا توسط افراد فرصت طلب و سودجو، در اسرع وقت از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

پایان جولان سارق حرفه‌ای اماکن دولتی و خصوصی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری سارق اماکن دولتی و خصوصی با اعتراف به ۷ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت از اماکن دولتی در سطح حوزه استحفاظی، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

سیدمحمد یوسفی با بیان اینکه ماموران با تحقیقات میدانی در محل سرقت موفق به شناسایی سارق حرفه‌ای شدند، تصریح کرد: با هماهنگی قضایی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

فرمانده انتظامی لارستان با تصریح اینکه متهم در بازجویی‌های به عمل آمده به ۷ فقره سرقت از اماکن دولتی و خصوصی در سطح حوزه استحفاظی اعتراف کرد، گفت: ماموران در بازرسی از مخفیگاه سارق مقادیر زیادی اموال مسروقه شامل سیم و کابل برق، سیم چین، انبردستی، قیچی آهنبر، دستکش، چاقو، کولر گازی ۱۸هزار و... کشف شد.

وی با اشاره به اینکه متهم پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد، تصریح کرد: شهروندان ضمن رعایت نکات ایمنی در نگهداری اموال خود، در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند./ایسنا

اخبار مرتبط
بخشنامه بانک مرکزی در خصوص مصوبه شورای فقهی بانک مرکزی با موضوع ضرورت تفهیم قراردادها با ادبیات گفتاری صحیح به مشتریان طی نامه شماره ۰۳/۶۷۰۴۶ تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۲۳ توسط مدیریت کل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی اداره مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد.
آیا می‌دانید کدام بانک‌ها برای کودکان افتتاح حساب می‌کنند و هر کدام از این طرح‌های بانکی چه مزایای احتمالی‌ای برای فرزندانتان دارند؟
اگر شخصی بخواهد از دیگری که ارز (دلار) متعلق به وی را با توسل به وسایل متقلبانه تصاحب و اصطلاحاً کلاهبرداری کرده است، شکایت کند، آیا برای این کار نیاز است که او منشأ ارز خود را اعلام و به‌عنوان مثال، فاکتور خرید از صرافی ارائه کند؟
ناترازی بنزین و مشکلات موجود در این حوزه موجب شد تا بنزین به‌عنوان یکی از برنامه‌های نامزدهای ریاست جمهوری مطرح شود، به‌طوری‌که تاکنون مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و سعید جلیلی در این رابطه اظهارنظر کرده‌اند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها