جمعه, 27 مهر 1403 2024,October

ارزانترین خودرو شاسی بلند غیرچینی در سامانه یکپارچه + جزییات ثبت نام

05 خرداد 1403
ارزانترین خودرو شاسی بلند غیرچینی در سامانه یکپارچه + جزییات ثبت نام

در هفته های اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز عرضه 9 خودرو خارجی در سامانه را صادر کرد. قیمت این خودروهای برقی و هیبرید در رنج بین یک میلیارد تا 3 میلیارد تومان بود.

به گزارش بانک اول، فولکس واگن آی دی 4 ارزانترین خودرو شاسی بلند غیرچینی در سامانه یکپارچه است که حدود یک میلیارد و 450 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌است. این خودرو از نظر فنی و طراحی در بازار ایران متقاضیان زیادی دارد.

در هفته های اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز عرضه 9 خودرو خارجی در سامانه را صادر کرد. قیمت این خودروهای برقی و هیبرید در رنج بین یک میلیارد تا 3 میلیارد تومان بود.

همچنین بیشتر این خودروها از برندهای چینی بوده و تنها دو مدل آئودی و فولکس واگن به عنوان خودرو شاسی بلند غیرچینی در فهرست وجود دارد.

بررسی قیمت این خودروها نشان داد که ارزانترین خودرو شاسی بلند غیرچینی در سامانه یکپارچه فولکس واگن آی دی 4 است که حدود یک میلیارد و 450 میلیون تومان قیمت گذاری شده‌است. در این گزارش به بررسی ویژگی‌های فنی این خودرو پرداخته می‌شود.

این خودرو در کارخانه faw چین تولید می‌شود. به همین دلیل از طریق چین به بازار ایران وارد شده‌است. فولکس واگن آی دی 4 از طریق دو سرمایه‌گذاری مشترک بین فولکس و فاو و همچنین سرمایه‌گذاری مشترک سایک و فولکس در بازار چین تولید و عرضه می شود و تولیدات آنها در ظاهر تغییرات جزیی دارد.

ویژگی فنی فولکس واگن آی دی 4

فولکس واگن آی دی 4 دارای باطری 55 کیلووات ساعتی است که می‌تواند برق مورد نیاز برای 442 کیلومتر حرکت را تامین کند. این خودرو دارای 168 اسب بخار قدرت، 310 نیوتن گشتاور است. همچنین این خودرو که برای رقابت با خودرو کونا و بولت ساخته شده و از نظر فنی بشدت قابل رقابت است. باتری این خودرو در 20 دقیقه شارژ می‌تواند از ظرفیت 20 درصد به 80 درصد برسد.  فولکس واگن آی دی 4 می‌تواند 160 کیلومتر سرعت در ساعت با شتاب 9 ثانیه پیمایش داشته باشد و از نظر ایمنی نیز استانداردهای بالایی دارد.

آپشن های فولکس واگن آی دی 4

این خودرو دارای آپشن‌هایی مانند استارت بدون کلید، نمایشگر 12 اینچی، سنسور نور و باران، سقف پانوراما، دستیار صوتی، کنترل پایداری و کشش، کمک ترمز، کنترل کروز تطبیقی، اتوهلد، چراغ های ال ای دی، سنسور پارک جلو و عقب، سقف پانوراما و … است.

اخبار مرتبط
متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مشمول ضوابط خرید نکردن ۴۸ ماه گذشته در طرح‌های عادی و داشتن پلاک فعال نیستند لذا، مادران مشمول این قانون، حق انتخاب یک خودرو را دارند، اما کسانی که قبلا با استفاده از این قانون یک دستگاه خودرو از خودروسازان دریافت کرده باشند امکان دریافت مجدد خودرو ندارند.
امروز پنجشنبه قیمت قطعی خودروهای اکستریم LX و اکستریم TLX با احتساب کلیه هزینه های جانبی از سوی شرکت مدیران خودرو ویژه مهر 1403اعلام شد.
آن دسته از متقاضیانی که در نوبت دوم عرضه لاماری ایما در سامانه شرکت کرده و ثبت‌نام اولیه را انجام داده‌اند، برحسب اولویت از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه مورخ ۲۳ مهرماه تا پایان روز یکشنبه، ۲۹/ ۰۷/ ۱۴۰۳ فرصت دارند با مراجعه به آدرس sales.lamari.ir نسبت به تکمیل ثبت‌نام و واریز وجه اقدام کنند.
متقاضيان طرح حمايت از خانواده و جواني جمعيت ،مشمول ضوابط عدم خريد 48 ماه گذشته در طرحهاي عادي و عدم برخورداري از پلاك فعال نيستند لذا مطابق قانون فوق ، مادران مشمول اين قانون، حق انتخاب يك خودرو را دارند و كساني كه قبلا با استفاده از اين قانون يك دستگاه خودرو از خودروسازان دريافت نموده باشند امكان دريافت مجدد خودرو ندارند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها