ﺳﻪشنبه, 12 تیر 1403 2024,July

انتخابات ریاست جمهوری امسال چه مراحلی دارد؟

05 خرداد 1403
انتخابات ریاست جمهوری امسال چه مراحلی دارد؟

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، ۱۰ خرداد تا ۱۴ خردادماه به‌مدت ۵ روز موعد ثبت‌نام از داوطلبان خواهد بود. سپس شورای نگهبان از ۱۵ الی ۲۱ خرداد صلاحیت‌های ثبت‌نام‌کنندگان را بررسی می‌کند و روز ۲۲ خرداد اسامی نامزدهای انتخابات دولت چهاردهم منتشر خواهد شد.

به گزارش  بانک اول به نقل از تسنیم، طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، ۱۰ خرداد تا ۱۴ خردادماه به‌مدت ۵ روز موعد ثبت‌نام از داوطلبان خواهد بود.

سپس شورای نگهبان از ۱۵ الی ۲۱ خرداد صلاحیت‌های ثبت‌نام‌کنندگان را بررسی می‌کند و روز ۲۲ خرداد اسامی نامزدهای انتخابات دولت چهاردهم منتشر خواهد شد.

به‌گفته‌ سخنگوی ستاد انتخابات، مهلت تبلیغات کاندیداها از ۲۳ خرداد الی ۶ تیرماه است و رأی‌گیری برای انتخابِ نهمین رئیس‌جمهور ایران در روز ۸ تیر ۱۴۰۳ انجام خواهد گرفت.

ستاد انتخابات برای برگزاریِ رأی‌گیریِ الکترونیک در چند حوزه از جمله کلانشهر تهران و برخی دیگر کلانشهرها اعلام آمادگی کرده اما این مسئله منوط به تأیید از سوی شورای نگهبان است که هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.

اخبار مرتبط
رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی فراجا خاطرنشان کرد: اعتقاد و التزام عملی به دین اسلام، التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلام ایران و اعتقاد به ولایت فقیه، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، نداشتن سوء پیشینه کیفری، حداقل سن ۱۸ و حداکثر ۳۰ سال، قد بالای ۱۶۵ سانتی متر و ... از جمله شرایط استخدام در این حوزه است.
اوراق وکالت ابزار جدیدی است که این امکان را به شرکت‌های هلدینگ می‌دهد تا برای شرکت‌های زیرمجموعه خود که شرایط انتشار اوراق را ندارند با تکیه بر صورت‌های مالی شرکت هلدینگ تامین مالی کنند. در واقع شرکت‌های هلدینگ به عنوان شرکت اصلی و بالاسری(بانی)، طرح‌های شرکت زیرمجموعه را تشریح و به نیابت از آنها اقدام به انتشار اوراق می‌کنند.
سامانه حوادث ناشی از کار است که به کارگر کمک ویژه می‌کند تا با احراز هویت در این سامانه، حادثه‌ای که برای آن‌ها رخ داده است را ثبت کنند.
غلام رضا رضایی درباره برنامه ایران برای عمره که پیش تر گفته بود پس از حج آن را ادامه خواهد داد، اظهار کرد: در حال پیگیری هستیم. ضرورت دارد مقدمات کار با عربستان مهیا شود، از طرفی، تیم‌های اجرایی درحال هماهنگی با شرکت‌های سعودی هستند. او اضافه کرد: جدولی برای اعزام‌های عمره تنظیم شده است، که به محض انجام هماهنگی لازم با طرف سعودی و شرکت هواپیمایی ایران، پس از ماه محرم، زمان عمره اعلام و ثبت‌نام آن شروع می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها