شنبه, 14 مهر 1403 2024,October

هشدار درباره عرضه و استفاده از تلفن‌ بی‌سیم خانگی فاقد مجوز

19 خرداد 1403
هشدار درباره عرضه و استفاده از تلفن‌ بی‌سیم خانگی فاقد مجوز

مدیرکل دفتر نظارت بر طیف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: در بررسی‌های صورت گرفته برای شناسایی منابع تداخلگر، مشخص شده‌ است که تلفن‌های بی‌سیم غیر مجاز با فناوری DECT6، K-DECT و J-DECT که به صورت غیرقانونی وارد بازار شده‌اند، بر روی شبکه‌های تلفن همراه تداخل ایجاد می‌کنند.

به گزارش بانک اول عظیم فرد با اشاره به این موضوع که این نوع از تلفن‌ها به میزان قابل توجهی مورد استفاده قرار گرفته‌اند، افزود: عرضه‌کنندگان و فروشندگان تلفن‌های بی‌سیم، پیش از اقدام به تأمین یا عرضۀ انبوه این تجهیزات، بایستی با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی رگولاتوری به آدرس www.cra.ir، منو دسترسی‌های مفید، بخش آمار و اسناد و یا از اینجا، مقررات مربوط به خرید را مطالعه و اقلامی را که مشخصات فنی آن با مقررات تطابق کامل داشته و مورد تأیید سازمان است، عرضه کنند.

مدیر کل دفتر نظارت بر طیف رگولاتوری همچنین تصریح کرد: فهرست تلفن‌های بی‌سیم خانگی مورد تأیید، در پایگاه اینترنتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در منو دسترسی سریع، بخش تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات تأیید شده و یا از طریق این لینک، قابل مشاهده است.

طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، وی تأکید کرد: در صورت شناسایی تلفن‌های بی‌سیم غیرمجاز، به عنوان عامل ایجاد تداخل در شبکۀ تلفن همراه، با دارندگان این تجهیزات به صورت قانونی برخورد می‌شود؛ بنابراین عرضه‌کنندگان، فروشندگان و خریداران این تجهیزات، به منظور جلوگیری از وارد شدن خسارت، ضروری است از عرضه و به‌کارگیری هر نوع از تلفن‌های بی‌سیم خانگی فاقد تأییدیۀ این سازمان خودداری کنند./ایسنا

اخبار مرتبط
کاربران اینستاگرام که حساب‌های خود را به «فدیورس» (وب اجتماعی باز) متصل کرده‌اند، اکنون می‌توانند ببینند چه کسانی از سایر سرورهای فدیورس، مثل Mastodon و Pixelfed، آنها را فالو و پست‌هایشان را لایک کرده‌اند. همچنین، کاربران از این پس به مدت ۱۵ دقیقه فرصت دارند تا پست‌های خود را در این شبکه اجتماعی ویرایش کنند.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: این پروازهای باطل شده از صبح امروز دایر می‌شوند و مسافران می‌توانند از این پروازها مجددا استفاده کنند. مسافرانی که از این پرواز‌های باطل شده انصراف نداده‌اند در اولویت قرار دارند و بدون دریافت هزینه اضافه‌ای نسبت به بلیتی که خریداری کرده بودند باید اولین ظرفیت خالی برای آنها رزرو شود.
کمک‌هزینه تحصیلی دولت در ایران شامل گروه‌های مختلفی می‌شود که بر اساس شرایط خاص خود از این حمایت‌ها بهره‌مند می‌گردند.
گوشی‌های هوشمند منبع بزرگی از اطلاعات شخصی نظیر عکس‌ها، فیلم‌ها، حساب‌های بانکی و موارد دیگر هستند. وجود این همه اطلاعات ارزشمند در یک دستگاه، هکر‌ها را وسوسه می‌کند تا با هک کردن دستگاه‌های هوشمند کاربران٬ به این اطلاعات مهم دسترسی پیدا کرده و از آن ها برای رسیدن به اهداف شوم خود سوءاستفاده کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها