یکشنبه, 8 مهر 1403 2024,September

آینده نامعلوم حذف ۶ صفر پول ملی

20 خرداد 1403
 آینده نامعلوم حذف ۶ صفر پول ملی

در روزهای اخیر شایعه حذف ۶صفر از مقابل پول ملی دوباره شدت گرفته. این در حالی است که بانک مرکزی تصمیمی برای این کار ندارد.

به گزارش بانک اول ، آنچه باعث طرح این ماجرا شده، انتشار یک گزارش صرفا تحقیقاتی توسط ۲محقق در پژوهشکده پولی و بانکی است.

حذف صفر از مقابل پول ملی در دولت‌های گذشته بارها مطرح شده و حتی دولت پیشین لایحه‌ای هم برای تغییر واحد پول ملی ارائه کرد که به نتیجه نرسید.

در دولت دوازدهم هم لایحه‌ای به مجلس ارسال شد که قرار بود واحد پول ملی تومان شود.

و هر تومان برابر با ۱۰هزار ریال جاری و معادل یکصد قران باشد که هرچند مجلس وقت به این پیشنهاد رأی داد اما به تصویب شورای نگهبان نرسید.

زمان بازگشت صفرها

پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی زمان بازگشت ۶صفر درصورت حذف براساس سناریوهای مختلف تورمی را اینگونه برآورد کرده است:

اخبار مرتبط
تا زمان انتشار اطلاعیه رسمی توسط وزارت آموزش پرورش کشور خبر تعطیلی مدارس تکذیب می‌شود. درصورت اعلام رسمی این گزارش به روز میشود.
روزنامه نیویورک تایمز به نقل از سه مقام ارشد رژیم صهیونیستی گزارش داد که هاشم صفی‌الدین دبیر شورای اجرایی حزب‌الله لبنان که نقش کلیدی در تشکیلات سیاسی و اجتماعی مقاومت حزب‌الله دارد در ساختمانی که توسط ارتش اسرائیل در ضاحیه هدف حمله تروریستی قرار گرفت حضور نداشته است.
برابر ماده 97 قانون .م.م در صورت اعتراض مودیان به این برگه ها ظرف 30 روز از تاریخ ابلاغ و تنظیم اظهارنامه مالیاتی مطابق مقررات ( در صورت ابلاغ واقعی به مودی/رویت )، مورد رسیدگی مجدد طبق مقررات قانون مالیات های مستقیم قرار خواهد گرفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها