یکشنبه, 10 تیر 1403 2024,June

سن گواهینامه تغییر کرد

07 تیر 1403
سن گواهینامه تغییر کرد

رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور فراجا گفت :با مصوبه جدید هیات وزیران، گواهینامه موتورسیکلت به ۴ نوع تفکیک شده است که البته این آئین نامه برابر مصوبه هیأت وزیران یک سال پس از تصویب یعنی در زمستان ۱۴۰۳ اجرایی خواهد شد. که در این مدت پلیس راهور و سایر سازمان‌ها ملزم هستند که زیر ساخت‌های لازم را برای اجرایی شدن آماده کنند.

به گزارش  بانک اول، او در ادامه گفت: این ۴ نوع گواهینامه موتورسیکلت شامل «الف میم»، «الف ۲»، «الف ۲» و «الف» است.

او اظهار داشت: برای دریافت گواهینامه «الف میم» و «الف ۱» متقاضیانی که بخواهند این ۲ نوع را دریافت کنند با حداقل ۱۶سال سن می‌توانند ثبت نام و در آزمون شرکت کنند که البته شرط آن طی کردن دوره‌های آموزش عملی و ارائه گواهی سلامت جسمی و روحی و روانی است و مختص موتور سیکلت‌های سبک است و همچنین در آئین نامه تفکیک شده که برای چه موتورسیکلت‌هایی، متقاضی می‌تواند از این ۲ نوع گواهینامه استفاده کند.

رئیس پلیس راهور ادامه داد: برای گواهینامه «الف ۲» حداقل سن همان ۱۸ سال است که در حال حاضر اجرا می شود و مشابه همین وضعیت متقاضیان می‌توانند با داشتن سن ۱۸ سال ثبت نام کنند.

اخبار مرتبط
روی آوردن خودروسازان به ChatGPT نه به خاطر توانایی‌های آن، بلکه به دلیل مدل زبان طبیعی آن است که در تئوری، خواسته‌های راننده را بهتر درک می‌کند. آئودی جدیدترین شرکتی است که این گام را برداشته است و راه‌اندازی دستیار آئودی موجود خود را با استفاده از Microsoft Azure Open AI برای ادغام با ChatGPT بهبود می‌بخشد.
تریم‌های میان رده و رده‌بالا همچنین از عملکردهای پیشرفته کمک رانندگی مانند ترمز فعال، سیستم کمکی حفظ خودرو در بین خطوط، تشخیص علائم ترافیکی و کروز تطبیقی پشتیبانی می‌کنند که در مدل قبلی موجود نبودند. امکانات دیگر شامل شارژ بی‌سیم تلفن همراه و درب برقی صندوق‌عقب است. سیستم صوتی اینفینیتی نیز فقط در تریم بالا موجود است.
ه استحضار متقاضیان و نمایندگی های مجاز بهمن موتور میرساند، شرایط فروش با تحویل فوری خودرو رسپکت ۲ از تاریخ دوشنبه ۴ خردادماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۰ صبح فعال شد.
عرضه ۲۰ دستگاه کامیون کشنده امپاور و ۲۰ دستگاه کامیون فورس فردا(یکشنبه) در بورس کالا انجام می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها