چهارشنبه, 13 تیر 1403 2024,July

جریمه استخراج غیرمجاز رمزارز معادل ۱۰۰ برابر قیمت برق

11 تیر 1403
جریمه استخراج غیرمجاز رمزارز معادل ۱۰۰ برابر قیمت برق

سخنگوی صنعت برق گفت: اقدام به استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمزارز جریمه های سنگین معادل ۱۰۰ برابر قیمت برق در پی خواهد داشت و در صورت تکرار تخلف انشعاب جمع آوری خواهد شد.

به گزارش بانک اول مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به نقش ماینرهای غیرمجاز در سنگین کردن بار شبکه برق کشور گفت: هر دستگاه ماینر معادل یک کولر گازی برق مصرف می کند.

وی با اشاره به مجوز اخذ شده از سازمان اموال تملیکی گفت: دستگاههای غیرمجاز کشف شده از این پس امحا خواهند شد و تاکنون ٨٢٢ دستگاه در خراسان رضوی و 1500 دستگاه در استان گلستان امحا شده اند.

مدیرعامل شرکت توانیر خطاب به کسانی که اقدام به استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمزارز می کنند، خاطرنشان کرد: استفاده غیرمجاز از برق با هدف کسب سود نامشروع، جریمه های سنگین در پی خواهد داشت به طوری که این جریمه معادل 100 برابر قیمت برق خواهد بود.

وی در عین حال تصریح کرد: در صورت تکرار تخلف، انشعاب آنها برای همیشه جمع آوری خواهد شد.

رجبی مشهدی با اشاره به قوانین تصویب شده برای استفاده قانونی از برق برای استخراج رمزارز گفت: با توجه به قوانین مصوب می توان با اخذ مجوز نسبت به استخراج رمز ارز اقدام کنند.

مدیرعامل توانیر یادآور شد: در عین حال در صورت مشاهده استفاده غیرمجاز برای استخراج رمزارز توسط مردم، امکان ارسال گزارش در سامانه برق من وجود دارد که در این صورت به ازای هر دستگاه یک میلیون تومان پاداش اختصاص خواهد یافت./تسنیم

اخبار مرتبط
پیش فروش بلیت برای بازه زمانی ۱۶ تا ۳۱ تیر، در کلیه محورها (مسیرهای رفت تا تاریخ ۳۱ تیر و مسیرهای برگشت تا ۱ مرداد)، از ساعت ۱۳ روز چهارشنبه ۱۳ تیرماه، از طریق سکوهای مجاز فروش اینترنتی بلیت آغاز شد.
با گذشت بیش از ۲ ماه از واگذاری باشگاه پرسپولیس، هنوز نام مالکان جدید این باشگاه در تابلوی نماد پرسپولیس در فرابورس ثبت نشده است. این موضوع در چند وقت گذشته بارها توسط مسئولان باشگاه پرسپولیس از طریق سازمان خصوصی سازی پیگیری شد و طبق اعلام مدیران باشگاه هر بار وعده امروز و فردا داده شد و این که به‌زودی بانک‌های خریدار باشگاه پرسپولیس مدارک خود را تحویل خواهند داد و نام آنها در تابلوی نماد این باشگاه به ثبت خواهد رسید اما این اتفاق تاکنون رخ نداده است.
این نوع تراکنش‌ها شامل معاملاتی است که در هنگام انجام آن‌ها مالیات پرداخت شده است، مثلاً مالیاتی که در زمان خرید و فروش بر روی کالا یا خدمات محاسبه و پرداخت شده است. همچنین، تراکنش‌هایی که از پیش معاف یا با نرخ مالیاتی صفر مشخص شده‌اند، از مالیات معاف هستند. به عنوان مثال، درآمدهایی مانند وقف، ارث، نذورات، و درآمد حاصل از کشاورزی که ممکن است معاف یا با نرخ صفر مالیاتی باشند.
معاون نیروی انسانی فرماندهی مرزبانی فراجا افزود: داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به سامانه اینترنتی مرکز گزینش و استخدام فراجا به آدرس www.gozinesh.police.ir و یا مدیریت گزینش و استخدام استان محل سکونت خود مراجعه کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها