یکشنبه, 17 تیر 1403 2024,July

پرده‌برداری از اسکناس‌های هولوگرام‌دار سه‌بعدی در ژاپن

14 تیر 1403
پرده‌برداری از اسکناس‌های هولوگرام‌دار سه‌بعدی در ژاپن

ژاپن برای مقابله با جعل اسکناس، در نخستین عرضه اسکناس‌های جدید به بازار طی دو دهه اخیر، از اسکناس‌های هولوگرام‌دار سه‌بعدی رونمایی کرد که به عقیده مقامات اقتصادی این کشور، اولین نمونه در جهان است.

به گزارش بانک اول، ژاپن در تلاش برای مقابله با جعل اسکناس، در اولین مورد عرضه اسکناس‌های جدید به بازار طی دو دهه اخیر، از اسکناس‌های هولوگرام‌دار سه‌بعدی پرده‌برداری کرد که به گفته مقامات اقتصادی این کشور اولین نمونه در جهان است.

هولوگرام‌هایی که در این اسکناس‌ها تعبیه شده است و دارای پرتره‌های سه فرد تاریخی مشهور ژاپن است، طوری طراحی شده که بسته به زاویه دید، پرتره فرد مذکور را به شکل متفاوتی نشان می‌دهد.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در مراسم پرده‌برداری از این اسکناس‌ها گفت: چهره سه نفر که نماینده سرمایه‌داری ژاپن، توانمندسازی زنان و نوآوری‌های فناوری هستند، روی اسکناس‌های جدید چاپ شده است.

اسکناس 10000 ینی (62 دلار) جدید منقش به پرتره ایچی شیبوساوا (1931-1840)، بنیانگذار اولین بانک و بورس اوراق بهادار است، که اغلب او را به نام «پدر سرمایه‌داری ژاپن‌» می‌شناسند.

اسکناس 5000 ینی جدید اومکو تسودا (1864-1929) را تصویر می‌کند که یکی از اولین دانشگاه‌های زنان را در ژاپن تأسیس کرد. اسکناس 1000 ینی جدید نیز دانشمند پزشکی پیشگام، شیباسابورو کیتاساتو (1853-1931) را نشان می‌دهد.

کازوئو اوئدا، رئیس بانک مرکزی ژاپن در این باره گفت پول نقد وسیله امنی برای پرداخت است که هر کسی در هر مکان و زمانی می‌تواند از آن استفاده کند، و به‌رغم گزینه‌های جایگزین، کماکان نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

مقامات اقتصادی ژاپن قصد دارند تا پایان سال مالی جاری حدود 7.5 میلیارد اسکناس تازه‌طراحی شده به ارزش 125 تریلیون ین را چاپ کنند. بانک مرکزی ژاپن ارزهای دیجیتال را آزمایش کرده است، اما دولت هنوز تصمیمی درباره عرضه ین دیجیتال نگرفته است.

به گفته رویترز، اسکناس‌های موجود همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما از آنجایی که دولت مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها را مجبور کرده از پول نقد کمتری استفاده کنند، ایستگاه‌های قطار، پارکینگ‌ها و فروشگاه‌های رامن در تلاش هستند تا دستگاه‌های پرداخت خود را به دیجیتالی ارتقا دهند

اخبار مرتبط
براساس این گزارش، باتوجه به درآمد سرانه کشورها، لوکزامبورگ، سوئیس، قطر، نروژ و سنگاپور به ترتیب ثروتمندترین کشورهای جهان شناخته شده‌اند.
در برخی موارد مستأجران مبلغ اجاره‌بها را به‌صورت نقدی به موجر تحویل می‌دهند؛ در این صورت بهتر است برای اثبات این قضیه حتماً رسید دست‌نوشته‌ای همراه با امضای موجر از او گرفته شود. مبلغ اجاره‌بها از طریق حساب بانکی حتماً به شماره‌حساب شخص موجر واریز شود تا از مشکلات احتمالی برای اثبات ادعای پرداخت اجاره‌بها پیشگیری کنید و مدارک لازم برای دفاع از حقوق خود را ارائه دهید.
نوازنی بیان داشت: از مجموع 750 سهمیه استخدامی، تعداد 38 سهمیه مشخصاً مربوط به ستاد آب کشور (شرکت مادر تخصصی) و 712 مجوز به شرکت‌های تابعه تخصیص داده شده است. با توجه به سیاست‌های سازمان اداری و استخدامی، عمده مجوزهای تخصیصی (قریب به 82 درصد) در حوزه مشاغل اختصاصی (مأموریت‌های اصلی صنعت) و 18 درصد در حوزه مأموریت‌ها و مشاغل عمومی تعیین شد.
با اجرای نخستین قرارداد پیمان پولی دوجانبه میان ایران و روسیه مبادلات دو کشور با ارزهای محلی صورت می‌گیرد و ریسک مبادلات که ناشی از تبدیل ارز بوده برای تجار ۲ کشور کاهش خواهد یافت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها