شنبه, 14 مهر 1403 2024,October

چگونه همراه بانک‌های جعلی را بشناسیم؟

17 تیر 1403
چگونه همراه بانک‌های جعلی را بشناسیم؟

این روزها کلاهبرداری از طریق همراه بانک‌های جعلی افزایش یافته است. اما چگونه باید از این کلاهبرداری‌ها پیش‌گیری کنیم؟

به گزارش  بانک اول  با افزایش استفاده مردم از همراه بانک و اینترنت بانک برای انجام فعالیت‌های بانکی، بسیاری از سودجویان و کلاهبرداران، با جعل اپلیکیشن‌های بانکی، به اطلاعات کارت بانکی قربانیان دسترسی پیدا کرده و حساب آنها را خالی می‌کنند. با وجود هشدارهای متعدد درباره این روش کلاهبرداری از سوی مراجع ناظر و رسانه‌ها، این موضوع همچنان قربانی می‌گیرد.

یکی از فراگیرترین روش‌های کلاهبرداری‌های اینترنتی، استفاده از اپلیکیشن‌های جعلی است. کلاهبرداران با ایجاد اپلیکیشن‌هایی که شباهت بسیاری نسبت به نسخه اصلی آنها دارد، اطلاعات بانکی مشتریان را دریافت کرده و به حساب آنها دسترسی پیدا می‌کنند.

امروز نیز پلیس فتا با ارسال پیامی به شهروندان، باردیگر به انتشار نسخه‌های جعلی همراه بانک‌ها هشدار داده است. در متن این پیام نوشته شده است: «با توجه به انتشار نسخه‌های جعلی همراه بانک و اینترنت بانک از سوی مجرمین، اکیداً از جستجوی این خدمات در موتورهای جست‌وجو خودداری و از وب‌گاه اصلی بانک اقدام به دریافت برنامک‌ها یا خدمات مورد نظر کنید.»

چگونه از کلاهبرداری از طریق همراه بانک پیش‌گیری کنیم؟

همانطور که در این پیام تاکید شده است، اصلی‌ترین راه برای پیشگیری از این جرایم، استفاده از نسخه اصلی همراه بانک‌هاست. به این منظور، مشتریان باید با مراجعه به وبسایت اصلی هر بانک، اپلیکیشن همراه بانک آن را دانلود کرده و از آن استفاده کنند.

به علاوه، مشتریان باید بدانند که بانک‌ها تحت هیچ شرایطی از مشتریان خود نمی‌خواهند که اطلاعات بانکی خود را از طریق ایمیل، تلفن یا پیامک در اختیار دیگران قرار دهند. بنابراین اگر مشتریان، پیامکی با این مضمون از سوی بانک مواجه شدند، باید بدانند که تحت خطر کلاهبرداری قرار دارند.

اخبار مرتبط
سازمان ملی سنجش اعلام کرد؛ آزمون تعیین سطح مأموران مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور - سال ۱۴۰۳ در صبح روز جمعه به تاریخ ۲۰/۰۷/۱۴۰۳ در ۳۱ مرکز استان برگزار می ‌شود.
به‌طوری‌که از سازمان زنان ایران اطلاع می‌دهند بعضی از مأموران ثبت‌احوال به تقاضای مادرانی که برای اخذ شناسنامه فرزند خود مراجعه می‌کنند، ترتیب اثر نداده و صدور شناسنامه طفل را موکول به درخواست و مراجعه پدر می‌نمایند.
در بخشی از مواد قانون مذکور و در بخش اجاره‌بها برای مستاجران و موجران موارد حمایتی قابل توجهی آمده است. خبرگزاری تسنیم در راستای انجام رسالت اطلاع‌رسانی خود در بخش اول این پرونده مواد قانون را به صورت تک تک و با جزئیات منتشر خواهد کرد تا عموم مردم از امتیازهایی که قانون برای آنها درنظر گرفته است، مطلع شوند.
معاون رئیس‌جمهور در خصوص ساعت آغاز به کار مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز درمانی گفت: مطابق این تصویب‌نامه، مدارس مقطع متوسطه اول و دوم نیز از ۷ و ۳۰ دقیقه صبح و مدارس ابتدایی، ۸ صبح آغاز به کار خواهند کرد و مدارس باید به نحوی برنامه‌ریزی کنند که از نیم‌ساعت قبل، پذیرش دانش‌آموزش داشته باشند و در فرصت مذکور برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و ورزشی اجرا شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها