یکشنبه, 15 مهر 1403 2024,October

فعالسازی رمز پویا و کدهای بانکی

18 تیر 1403
فعالسازی رمز پویا و کدهای بانکی

تعدادی از بانک ها به منظور سهولت دسترسی مشتریان خود به رمز یکبار مصرف(پویا)، کدهای دستوری برای دریافت رمز دوم در اختیار کاربران قرار داده اند.

به گزارش بانک اول، از مزایای این روش عدم مراجعه به دستگاه های خودپرداز برای فعال سازی رمز پویا و عدم نصب اپلیکیشن است.

این رمز ها فقط ۱۲۰ ثانیه فعال هستند و باید در این مدت کاربر خدمات بانکی خود را انجام دهد.

دریافت رمز دوم پویا با کدهای دستوری و پیامک

سوالات متداول

روش فعالسازی رمز پویا چگونه است؟

برای دریافت و فعالسازی رمز پویا روش‌های مختلفی وجود دارد. علاو بر اینکه می توانید برای بعضی از بانک ها به صورت حضوری مراجعه کنید، می‌توانید فعال سازی رمز پویا بدون مراجعه به خودپرداز یا از طریق پیامک را انجام دهید.

آیا برای دریافت رمز پویا نرم افزار یکسانی برای همه بانک ها وجود دارد؟

خیر. هر بانک اپلیکیشن مخصوص خود را دارد که با استفاده از آن می‌توانید برای فعالسازی و دریافت رمز پویا اقدام نمایید.

چه زمانی به رمز پویا نیاز داریم؟

اگر قصد خرید اینترنتی بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان را دارید حتما باید از رمز پویا استفاده کنید که برای اینکار حتما باید این رمز را طبق روش‌های گفته شده در مقاله از قبل فعال کنید.

اخبار مرتبط
از آنجا که درآمدزایی دارندگان این دستگاه‌های خودپرداز از محل تراکنش‌هایی است که انجام می‌شود، ممکن است بعضی از آنها برای کسب سود و درآمد بیشتر دست به کارهای عجیب و غریبی بزنند. مثلا با افتتاح چند حساب و گرفتن کارت‌های بانکی مختلف و حتی استخدام افرادی در طول روز نسبت به انجام تراکنش‌های مختلف با خودپردازهای خود اقدام می‌کنند.
طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، مسافرانی که در پروازهای لغو شده هفته گذشته نتوانسته اند مبالغ خود را بدون کسر جریمه استرداد کنند در اولویت دریافت بلیت پروازهای داخلی قرار دارند.
به منظور پیشگیری از تشخیص جعل مدارک در آینده از روش یادگیری ماشین استفاده می‌شود. دولت‌ها و صاحبان مشاغل هم مایل هستند تا از این روش برای جلوگیری از پیشامدهای ناخوشایند استفاده کنند. چون که افراد سودجو مایل هستند تا از روش‌های جدیدی برای جعل هویت استفاده نمایند. برای مثال، صرافی‌های دیجیتال، کارگزاری‌ها، بانک‌ها و سیستم‌های امنیتی پیشرفته به امنیت بالا جهت جلوگیری از جعل مدارک نیاز دارند.
سقف سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی در سراسر کشور (به‌جز استان‌های مرزی) که تا پیش از این ۶۰ لیتر در هر نوبت بود، تغییر کرد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها