دوشنبه, 26 شهریور 1403 2024,September

10 تا از گرم‌ترین نقاط کره ‌زمین اعلام شد/ رتبه عجیب ایران!

20 تیر 1403
10 تا از گرم‌ترین نقاط کره ‌زمین اعلام شد/ رتبه عجیب ایران!

مناطق مختلف جهان طی روزهای اخیر شاهد افزایش قابل توجه دما در تابستان بوده اند.

به گزارش بانک اول سازمان جهانی هواشناسی فهرستی از گرم‌ترین نقاط کره زمین در سال ۲۰۲۴ را منتشر کرد که شامل ایران و ۵ کشور عربی است.

مناطق مختلف جهان طی روزهای اخیر شاهد افزایش قابل توجه دما در تابستان بوده اند.

براساس گزارش سازمان جهانی هواشناسی، ۱۰ منطقه گرم در جهان در سال ۲۰۲۴ است به شرح زیل هستند که از بیشترین دما رتبه بندی شده اند؛

۱. Furnace Creek Death Valley ایالات متحده آمریکا، ۵۶.۷ درجه سانتی گراد

۲. قبلی (تونس) ۵۵ درجه سانتی گراد

۳. اهواز(ایران) ۵۴ درجه سانتی گراد

۴. تیرات زوی (اراضی اشغالی فلسطین) ۵۴ درجه سانتی‌گراد

۵. مطربه (کویت) ۵۳.۹ درجه سانتی‌گراد

۶. بصره (عراق) ۵۳.۹ درجه سانتیگراد

۷. توربت (پاکستان) ۵۳.۷ درجه سانتی گراد

۸. دروازه مرزی شهر الجزیره (امارات متحده عربی) ۵۲.۱ درجه سانتیگراد

۹. مکزیکالی (مکزیک) ۵۲ درجه سانتی گراد

۱۰. جده (عربستان سعودی) ۵۲ درجه سانتیگراد

دانشمندان علوم هواشناسی در این باره می‌گویند: ما به سرعت به سمت آب و هوای گرم‌تر در آینده حرکت می‌کنیم و برای مقابله با این روند باید برای جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از احتراق سوخت‌های فسیلی، اقدامی انجام دهیم.

اخبار مرتبط
بخشودگی جرایم قابل بخشش موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده در خصوص پرونده‌های مطرح در مراحل حل اختلاف مالیاتی مواد ۲۳۸ ۲۴۴ و ۲۴۷ قانون مالیات‌های مستقیم که مودی تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ از اعتراض خود صرفنظر و نسبت به پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی (حداکثر تا ۱۴۰۳/۱۲/۲۰) اقدام نماید با رعایت نصاب و شرایط نامه‌های صدرالاشاره نسبت به جرایم بالاتر از نصاب مذکور تا صد درصد به ادارات کل امور مالیاتی تفویض می‌شود.
بانک جهانی می‌گوید: درآمد سرانه ملی ایرانیان در طول حیات دولت سیزدهم ۲۶درصد رشد کرده و ایران در رتبه ۹۰ دنیا قرار گرفته است.
شماره حساب بانکی بین‌المللی (IBAN) یک استاندارد جهانی است که برای شناسایی حساب‌های بانکی در سراسر جهان استفاده می‌شود. شماره حساب بین المللی به‌طور خاص برای تسهیل تراکنش‌های بین‌المللی طراحی شده است. استفاده از IBAN به بانک‌ها و مؤسسات مالی کمک می‌کند تا تراکنش‌های بین‌المللی را با دقت و سرعت بیشتری انجام دهند. این استاندارد در بسیاری از کشورها پذیرفته شده و به‌عنوان یک ابزار مهم در تجارت و تراکنش‌های مالی بین‌المللی شناخته می‌شود.
طبق ماده ۴۱ قانون کار، حداقل دستمزد کارگران باید با توجه به نرخ تورم و بر اساس هزینه معیشت تعیین شود؛ اما در بسیاری از سال‌ها، این دو معیار رعایت نشده و قدرت خرید کارگران را نابود کرده است؛ امسال اما، همه از فرایندی صحبت می‌کنند که نظام تعیین دستمزد را متحول می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها