یکشنبه, 18 شهریور 1403 2024,September

عابر بانک مجازی چیست + کاربردهای عابر بانک مجازی

30 تیر 1403
عابر بانک مجازی چیست +  کاربردهای عابر بانک مجازی

یکی از رایج‌ترین روش‌های انتقال پول، انتقال وجه به صورت کارت به کارت یا شتابی است. فرض کنید به دلایلی شرکت شما امکان دریافت عابر بانک را ندارد. یا بر روی حساب شخصی خودتان تمایلی به دریافت عابر بانک ندارید. هستند اشخاصی که یک حسابشان را به دلیل ریسک فیشینگ (کلاهبرداری و…) مبلغی زیادی نگهداری می‌کنند و روی آن عابر بانک دریافت نمی‌کنند و یا شرکت‌هایی که به دلیل داشتن محدودیت در شرایط برداشت امکان دریافت عابر بانک حقوقی را ندارند. اگر شما هم در این گروه هستید، متاسفانه این روش از انتقال وجه را (که رایج ترین روش انتقال وجه است.) را برای خود محدود کرده‌اید که برای مشتریان و کسب کارتان مشکل ساز خواهد بود. اولین پرسش مشتریان شما برای واریز پولتان گفتن شماره کارت است. اینجاست که موضوع عابربانک مجازی جدی می‌شود.

به گزارش بانک اول به صورت مختصر عابر بانک مجازی را یک عابر بانک بدون جسم کارت تعریف می‌کنیم. عابربانک مجازی فاقد جسم است و صرفا برای انتقال پول به حساب شما استفاده می‌شود. یعنی بانک ارائه دهنده این محصول (کارآفرین، پارسیان، ملت و… ) فقط یک شماره کارت متصل به حسابتان ارائه می‌دهد که شما با دادن آن شماره کارت به سایر اشخاص می‌توانید وجوه خود را مانند یک عابربانک عادی دریافت کنید.

ویژگی‌های عابر بانک مجازی 

  • این نوع کارت‌ها جسم ندارد. پس برداشت به وسیله کارت از حساب منتفی است.
  • صرفا امکان واریز دارند.
  • به نام شما در بانک صادر و شماره کارت تخصیص می‌یابد.
  • فاقد ccv2 و تاریخ انقضاء است. پس خرید اینترنتی منتفی است.
  • چون جسم ندارد، پس مانده‌گیری نیز نمی‌توانید انجام دهید.
  • به طور کلی هیچ تراکنشی از کارت مبنی بر پرداخت قبض، انتقال از کارت و … مقدور نخواهد بود.

پرسش‌های مهم در ارتباط با عابر بانک مجازی

شماره عابربانک مجازی مانند عابر بانک عادی است؟

بله، شماره عابر بانکی که بانک پس از درخواست به شما می‌دهد، مانند عابر بانک‌های عادی 16 رقمی است.

برای داشتن این شماره کارت بایستی حساب خاصی در بانک افتتاح کرد؟

خیر، بر روی انواع سپرده‌های ریالی مانند: سپرده‌های قرض الحسنه پس انداز، سپرده کوتاه مدت عادی، قرض الحسنه جاری با/بدون دسته چک امکان‌پذیر است.

این خدمت کارمزد دارد؟ 

بله، درخواست عابربانک مجازی مانند عابر بانک عادی 36.000 ریال(مطابق آخرین بخشنامه بانک مرکزی) کارمزد دارد.

عابر بانک مجازی برای کودکان (صغیر) قابل دریافت است؟

برای پاسخ به این پرسش ابتدا شرایط افتتاح حساب برای کودکان و نوجوانان را بایستی بدانیم.

  • افتتاح حساب توسط پدر/جد پدری قبل از سن 18 سالگی برای فرزند بلامانع است.
  • افتتاح حساب توسط مادر برای دختران تا 9 سالگی و برای پسران تا 15 سالگی بلامانع است.
  • افتتاح حساب قرض الحسنه توسط نوجوان از 12 سالگی مجاز و بالای 15 سال حق برداشت خواهد داشت.
  • با توجه به شروط بالا درخواست صدور عابر بانک فیزیکی از 7 سالگی مقدور بوده و این شرط برای کارت‌های مجازی نیز بلامانع است.

امکان دریافت عابر بانک مجازی توسط اشخاص حقوقی مقدور است؟

عابربانک مجازی هم برای اشخاص حقیقی و هم حقوقی (مانند شرکت‌ها) قابل درخواست است. هر یک از شرکای حساب مشترک نیز می‌توانند عابر بانک مجازی داشته باشند.

عابر بانک مجازی مناسب چه کسانی است؟

  • افراد سالخورده که توانایی استفاده از کارت‌های نقدی را نداشته و احتمال سوء استفاده و کلاهبرداری از عابر بانک‌شان بالاتر از سایر افراد است. فرض کنید این افراد ماهیانه مبلغی بابت اجاره خانه از مستاجر به حسابشان واریز می شود و علاقه ای به داشتن عابر بانک ندارند.

درخواست عابر بانک مجازی برای این گروه از اشخاص مناسب است. می‌توانند بدون داشتن عابر بانک فیزیکی پول خود را دریافت و برای برداشت آن نیز به شعب بانک مراجعه کنند.

  • افرادی با مشاغل آزاد که مبلغ زیادی را در حساب نگهداری می‌کنند. پیشنهاد می‌شود حساب خرج کرد روزمره خود را تفکیک کرده و مبلغی جزئی را در یک حساب با عابر بانک فیزیکی نگهداری و بر روی حساب اصلی خود عابر بانک مجازی دریافت کنند تا واریزی‌های مشتری به این حساب انجام گیرد.
  • کسانی که نرخ سود سپرده بالاتری (نرخ توافقی) روی حساب کوتاه مدت عادی خود دارند. این افراد تمایل زیادی دارند تا وجوه واریزی را در همین حساب انباشت کنند. از طرفی به علت ریسک‌های موجود تمایلی به داشتن عابر بانک فیزیکی رو حساب را ندارند. 
  • کسانی که تمایل دارند به حساب فرزندان خود (بالای 7 سال) مبلغی را به عنوان پس انداز ماهانه کارت به کارت کنند. و از سوئی داشتن عابر بانک را برای فرزند خود ضروری نمی‌دانند.
جمع‌بندی: عابر بانک مجازی یکی از خدمات بسیار کاربردی بانکی است که به مشتریان اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به حضور فیزیکی در شعبه بانک، از طریق اینترنت به حساب‌های بانکی خود دسترسی داشته و عملیات مختلف بانکی را انجام دهند. این خدمات شامل انواع تراکنش‌های مالی، مدیریت حساب، پرداخت قبوض و بسیاری از خدمات دیگر است.
اخبار مرتبط
ماهانی عضو انجمن انبوه سازان مسکن کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه دولت چهاردهم باید تکمیل و اتصال دستگاه ها را به سامانه املاک و اسکان پیگیری کند گفت: ثبت نام در این سامانه باعث شفافیت اطلاعات در حوزه مسکن، تسهیل فرآیند خانه دار شدن اقشار جامعه، ایجاد سرشماری برخط نفوس و مسکن که منجر به اجرای سیاست‌های اعمال مالیات و پرداخت یارانه‌های هدفمند مردم می‌شود.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برخی شایعه‌ها و ادعا‌های مطرح‌شده در فضای مجازی درباره افزایش سهمیه کارت سوخت را فریبکاری و با قصد کلاهبرداری از مردم اعلام کرد و گفت: این ادعا را به‌شدت تکذیب می‌کنم و اساساً امکان شارژ کارت سوخت فقط از طریق سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، مطابق با ضوابط و مقررات انجام می‌شود و مطرح‌شدن ادعا‌هایی این‌چنینی تنها به قصد سوءاستفاده از مردم انجام می‌شود.
حمید حاج اسماعیلی - فرایند تعیین دستمزد را مورد اشاره قرار داده و می‌گوید: فرایند تعیین دستمزد طبق آنچه در قانون آمده با حضور نمایندگان کارگری،کارفرمایی و دولت به شکل سه‌جانبه تعیین می‌شود بنابراین وزارت کار برگزار کننده جلسات است و جلسات مزد باید با همفکری شرکای اجتماعی یعنی دولت،‌ نماینده کارگر و نماینده کارفرما باشد.
بر اساس آنچه در قانون برنامه هفتم پیشرفت به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد، افزایش سن بازنشستگی تا حداکثر ۳۵ سال خدمت امکان‌پذیر است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها