یکشنبه, 18 شهریور 1403 2024,September

۷ قانون پس انداز پول نجات دهنده

01 مرداد 1403
۷ قانون پس انداز پول نجات دهنده

اگر موارد زیر را ردیابی نکنید نمی توانید وضعیت مالی خود را درست کنید.این هفت قانون را در زندگی خود وارد کنید و نتیجه درخشان آنرا ببینید.

به گزارش بانک اول  اگرچه این روزها درآمدها جوابگوی برخی از نیازها را نمی پوشاند، ولی تمرین و بکارگیری برخی قوانین حتما نتیجه مثبتی خواهد داشت.

۱- قانون ۲۰_۸۰

حداقل ۲۰ درصد درامد رو به مخارج سرمایه ای اختصاص بدهید و ۸۰ درصد را به مخارج جاری

۲- قانون بودجه ۵۰/۳۰/۲۰

۵۰ درصد نیاز های
۳۰ درصد خواسته ها
۲۰ درصد پس انداز

۳- قانون ۱درصد

برای خرید های ناگهانی از قانون ۱درصد استفاده می کنیم.اگر دارایی یا کالایی را می خواهید بخرید بیش از ۱درصد درامد ناخالص ما است ۳ روز صبر می کنیم، اگر بعد ۳ روز آن کالا را می خواهید بخرید.

۴- قانون۷۲

درمورد پس انداز هیجان داشته باشید. با استفاده از قانون ۷۲ می توانید به سرعت محاسبه کنید، چند سال طول می کشد پولتان را دو برابر کنید.

۵- ۳ تا ۶ برابر درآمد خود را در صندوق اضطراری قرار دهید.

وقتی یک روز بحرانی اومد تحملش را داشته باشید.شما باید اول به فکر بقا باشید و بعد رشد پایدار.

۶- ایجاد یک سیستم پس انداز خودکار

پیش فرض ها قدرتمند هستند. زیرا انسان ها تنبل و فراموشکارند.پس با خودکار کردن آن، پس انداز را به صورت پیش فرض خود قرار دهید.

قبل از اینکه درآمد رو ببینید، پس انداز و سرمایه گذاری کنید.

۷- پس انداز تامین اجتماعی

سهم بیمه تامین اجتماعی خود را به حداکثر برسانید تا بالاترین پاداش و حقوق بازنشستگی را بگیرید.به ویژه در سال های آخر بازنشستگی./بنکر

اخبار مرتبط
ماهانی عضو انجمن انبوه سازان مسکن کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه دولت چهاردهم باید تکمیل و اتصال دستگاه ها را به سامانه املاک و اسکان پیگیری کند گفت: ثبت نام در این سامانه باعث شفافیت اطلاعات در حوزه مسکن، تسهیل فرآیند خانه دار شدن اقشار جامعه، ایجاد سرشماری برخط نفوس و مسکن که منجر به اجرای سیاست‌های اعمال مالیات و پرداخت یارانه‌های هدفمند مردم می‌شود.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برخی شایعه‌ها و ادعا‌های مطرح‌شده در فضای مجازی درباره افزایش سهمیه کارت سوخت را فریبکاری و با قصد کلاهبرداری از مردم اعلام کرد و گفت: این ادعا را به‌شدت تکذیب می‌کنم و اساساً امکان شارژ کارت سوخت فقط از طریق سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، مطابق با ضوابط و مقررات انجام می‌شود و مطرح‌شدن ادعا‌هایی این‌چنینی تنها به قصد سوءاستفاده از مردم انجام می‌شود.
حمید حاج اسماعیلی - فرایند تعیین دستمزد را مورد اشاره قرار داده و می‌گوید: فرایند تعیین دستمزد طبق آنچه در قانون آمده با حضور نمایندگان کارگری،کارفرمایی و دولت به شکل سه‌جانبه تعیین می‌شود بنابراین وزارت کار برگزار کننده جلسات است و جلسات مزد باید با همفکری شرکای اجتماعی یعنی دولت،‌ نماینده کارگر و نماینده کارفرما باشد.
بر اساس آنچه در قانون برنامه هفتم پیشرفت به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد، افزایش سن بازنشستگی تا حداکثر ۳۵ سال خدمت امکان‌پذیر است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها