جمعه, 27 مهر 1403 2024,October

کارمند رسمی چگونه با 20 سال سابقه بازنشسته می‌شود؟+ جدول

04 مرداد 1403
 کارمند رسمی چگونه با 20 سال سابقه بازنشسته می‌شود؟+ جدول

شرایط بازنشستگی در تعدادی از صندوق‌های بیمه‌ای به‌ویژه سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری دارای تنوع زیادی است و فقط در همین دو نهاد بازنشستگی 28 شکل مختلف دارد. البته بازنشستگی با 30 سال سابقه یا 60 سال سن بیشتر دیده می‌شود.

شروط بازنشستگی مشمولان قانون استخدام کشوری و هیات علمی

به گزارش بانک اول در بخش مشمولان قانون استخدام کشوری، اگر مرد و زن 60 و 65 سال سن داشته باشند، به ترتیب با درخواست مستخدم و اجبار دستگاه می‌توانند بازنشسته شوند. اجبار دستگاه شامل حال مرد و زنی نیز می‌شود که 30 سال سابقه کار داشته باشند. جدول منتشر شده در گزارش مرکز پژوهش های مجلس نشان می دهد که اگر مردی 50 ساله و دارای سابقه کاری 25 سال باشد، با درخواست مستخدم و موافقت دستگاه می‌تواند بازنشسته شود. زنی هم که 20 سال کار کرده باشد، با همین شرط می‌تواند دست از کار بکشد و دوران بازنشستگی را آغاز کند.

اعضای هیات علمی صندوق بازنشستگی کشوری هم در صورتی که مرد یا زن 65 سال سن داشته باشند و 30 سال خدمت کرده باشند، اگر مربی و استادیارند، می‌توانند تدریس را کنار گذاشته و بازنشستگی خود را شروع کنند. مرد و زن 67 و 70 ساله هم به ترتیب اگر دانشیار و استاد باشند، می‌توانند بازنشسته شوند.

اخبار مرتبط
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری همدان ادامه داد: به استناد بند ۳ تصویب‌نامه شماره ۲۴۳۱۸۷/ت ۶۱۰۱۱ ه‍ تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ هیات وزیران و بند اول نامه شماره ۱۵۹۸۳/ه‍ ب تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۱ رئیس مجلس شورای اسلامی و به منظور هماهنگی ارائه خدمات به مراجعان در همه ادارات استان، ساعت آغاز به کار تغییر کرد.
نمایندگان کارگری اعتقاد دارند که دستمزد می‌بایست ترمیم شود، ولی گویا اراده‌ای برای این کار وجود ندارد، چرا که شورای عالی کار تشکیل نشده است. در حالی معاونت روابط کار وزارت کار به عنوان دبیر شورای عالی کار در جلسات حاضر می‌شود، کارگران فکر می‌کنند به دلیل عدم تعیین تکیلف معاونت روابط کار این جلسه شکل نمی‌گیرد.
مشمولان متقاضی می توانند تا تاریخ 1403/8/3 نسبت به انجام مراحل ثبت نام و اخذ معافیت تحصیلی دانشجویی از طریق سامانه اینترنتی سخا یا مراجعه به دفاتر پلیس+10 اقدام و مقرر شده است دانشگاه ها نیز برای ثبت نام همکاری لازم را بعمل آورند.
با این حال خبر مذکور در رسانه ها و فضای مجازی پربسامد شد و فضای اوایل دهه ۹۰ مبنی بر حساسیت ها بر سر سرک کشی به حساب های مردم را تداعی کرد. معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهور: سرکشی به حساب‌های عموم مردم برای اخذ مالیات کذب محض است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها