ﺳﻪشنبه, 27 شهریور 1403 2024,September

۱۵ انتصاب جنجالی در بانک مرکزی+ جزئیات

07 مرداد 1403
 ۱۵ انتصاب جنجالی در بانک مرکزی+ جزئیات

در زمینه منع انتصاب تا زمان تحویل دولت به پزشکیان،‌ این بار مستندات نشان می دهد انتصابات خلاف بخشنامه مخبر در بانک مرکزی نیز صورت گرفته است.

به گزارش بانک اول، براساس این اسناد، حدود یک ماه پس از بخشنامه مهم سرپرست ریاست جمهوری به تمامی دستگاه های اجرایی زیرمجموعه دولت،‌ ۱۵ انتصاب در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انجام شده است که بازه زمانی چهارم تا ۱۸ تیر را در بر می گیرد؛ یعنی درست یک ماه پس از بخشنامه ۱۲ خرداد محمد مخبر.

این انتصابات شامل سرپرست اداره برنامه ریزی و راهبردی،‌ سرپرست مرکز تنظیم گری، سرپرست مدیریت کل نظارت احتیاطی کلان و فناورانه، سرپرست اداره نظارت بر موسسات پولی غیربانکی،‌ مشاور بانک مرکزی در امور نظارت، سرپرست اداره صیانت از مشتریان موسسات تحت نظارت، دستیار ویژه قائم مقام رئیس کل بانک مرکزی، سرپرست مدیرکل نظارت غیربانکی، سرپرست مدیرکل تنظیم مقررات، سرپرست مدیر کل نظارت بانکی، مدیرکل مدیریت طرح و برنامه، سرپرست اداره نظارت احتیاطی کلان، مدیر اداره استعلام و تعیین صلاحیت، مدیر اداره رسیدگی به تعهدات صادراتی و وارداتی و رئیس گروه ارزیابی و راهبردهای نظارتی می شود.

تخلف سابقه دار از بخشنامه محمد مخبر

تخلف از بخشنامه مهم محمد مخبر اما به بانک مرکزی خلاصه نمی شود و چندی پیش هم اسنادی به دست «اقتصادنیوز»‌ رسید که نشان می داد در یکی از معاونت‌های وزارت راه و شهرسازی و در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران احکامی جهت بکارگیری برخی اشخاص در پست‌های گوناگون صادر شده است.

احکامی که واکنش جمعی از متخصصان صنعت هوانوردی کشور را هم در پی داشت و به عقیده این گروه، افرادی که حکم گرفته‌اند، دارای سابقه اجرایی و تخصصی مرتبط نبوده‌اند.

البته ماجرای تخلف بخشنامه در زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی مسکوت نماد و اسنادی مبنی بر ورود سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای این انتصابات منتشر شد.

اسناد رسیده نشان می داد این سازمان در نامه ای با امضای بازرس کل خطاب به رضا نخجوانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور، با اشاره به بخشنامه ۱۲ خرداد محمد مخبر، انتصابات در شرکت فرودگاه های کشور را مغایر این بخشنامه اعلام کرد و هشدار قانونی داد تا بخشنامه مخبر را اجرایی کند.

نامه مسعود پزشکیان به محمد مخبر

موضوع انتصابات دقیقه نودی در دولت سیزدهم در طی چند ماه گذشته به قدری شدت پیدا کرد که مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب ایران در روز ۲۰ تیر، نامه ای به محمد مخبر،‌ سرپرست ریاست جمهوری نوشت و در آن خواستار جلوگیری از عقد و عملیات، عزل، نصب و استخدام نیروی جدید در همه وزارتخانه‌ها و معاونت‌ها، به جز در موارد غیرقابل اجتناب، شد.

پیش از این هم سیدحمیده زرآبادی، سخنگوی ستاد مسعود پزشکیان در توییتی در شبکه اجتماعی اکس، با اشاره به بخشنامه مهم مخبر به کلیه دستگاه‌های اجرایی درباره عدم تغییر و جا به جایی در ساختارهای سازمانی و جا به جایی نیروی انسانی، نوشته بود:‌ علی‌رغم صدور بخش‌نامه به تمامی دستگاه‌های اجرایی مبنی‌بر خودداری از هر گونه تغییر در ساختارهای سازمانی، جابه‌جایی نیروی انسانی و… تا استقرار دولت چهاردهم، گزارش‌های واصله از صدور احکام بی‌رویه، بدون‌ضابطه و خلاف بخش‌نامه مذکور در دستگاه‌های اجرایی

و زیر‌مجموعه‌های آن خبر می‌دهد.

اخبار مرتبط
بخشودگی جرایم قابل بخشش موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده در خصوص پرونده‌های مطرح در مراحل حل اختلاف مالیاتی مواد ۲۳۸ ۲۴۴ و ۲۴۷ قانون مالیات‌های مستقیم که مودی تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ از اعتراض خود صرفنظر و نسبت به پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی (حداکثر تا ۱۴۰۳/۱۲/۲۰) اقدام نماید با رعایت نصاب و شرایط نامه‌های صدرالاشاره نسبت به جرایم بالاتر از نصاب مذکور تا صد درصد به ادارات کل امور مالیاتی تفویض می‌شود.
بانک جهانی می‌گوید: درآمد سرانه ملی ایرانیان در طول حیات دولت سیزدهم ۲۶درصد رشد کرده و ایران در رتبه ۹۰ دنیا قرار گرفته است.
شماره حساب بانکی بین‌المللی (IBAN) یک استاندارد جهانی است که برای شناسایی حساب‌های بانکی در سراسر جهان استفاده می‌شود. شماره حساب بین المللی به‌طور خاص برای تسهیل تراکنش‌های بین‌المللی طراحی شده است. استفاده از IBAN به بانک‌ها و مؤسسات مالی کمک می‌کند تا تراکنش‌های بین‌المللی را با دقت و سرعت بیشتری انجام دهند. این استاندارد در بسیاری از کشورها پذیرفته شده و به‌عنوان یک ابزار مهم در تجارت و تراکنش‌های مالی بین‌المللی شناخته می‌شود.
طبق ماده ۴۱ قانون کار، حداقل دستمزد کارگران باید با توجه به نرخ تورم و بر اساس هزینه معیشت تعیین شود؛ اما در بسیاری از سال‌ها، این دو معیار رعایت نشده و قدرت خرید کارگران را نابود کرده است؛ امسال اما، همه از فرایندی صحبت می‌کنند که نظام تعیین دستمزد را متحول می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها