پنجشنبه, 29 شهریور 1403 2024,September

رئیس‌کل بانک مرکزی: کشف قیمت ارز به صورت حراج

28 مرداد 1403
رئیس‌کل بانک مرکزی: کشف قیمت ارز به صورت حراج

رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد: با هدف افزایش شفافیت، کارآمدی و پایداری بازار ارز کشور، نیمه اول شهریورماه تالار مبادلات ارز توافقی در مرکز مبادله ارز و طلای ایران راه‌‎اندازی و از سامانه بومی این مبادلات رونمایی خواهد شد

به گزارش بانک اول  از بانک مرکزی، محمدرضا فرزین با اشاره به طراحی و توسعه ابزارهای معاملاتی مختلف برای تثبیت بازار ارز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، اظهار داشت: بانک مرکزی با هدف افزایش شفافیت، کارآمدی و پایداری بازار ارز کشور، نیمه اول شهریورماه تالار مبادلات ارز توافقی را در مرکز مبادله ارز و طلای ایران راه‌‎اندازی و از سامانه بومی این مبادلات رونمایی می‌کند.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی تالار مبادلات ارز توافقی، امکان معاملات بین واردکنندگان و صادرکنندگان مشمول ارز اشخاص در یک "بسته معاملاتی یکپارچه" جهت معامله ارز و پروانه صادراتی به صورت توام با ضمانت بانک های عامل ایجاد می‌شود.

رئیس بانک مرکزی با اشاره به ویژگی های تالار مبادلات ارز توافقی تاکید کرد: در این بازار، کشف قیمت به صورت حراج و نقد صورت می‌گیرد و انتظار می‌‎رود با انتقال تدریجی و برنامه ریزی شده معاملات ارزی کشور به تالار مبادله ارز توافقی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، استفاده از سایر ابزارهای معاملاتی بازار ارز نیز توسعه یابد.

بر اساس این گزارش و بنابر سیاست بانک مرکزی، تدوین راهبردها، تنظیم‎گری و نظارت بر عهده بانک مرکزی بوده و مرکز مبادله ارز و طلای ایران به عنوان بازوی اجرایی، عملیات بازار ارز و اجرای معاملات را تحت نظارت بانک مرکزی انجام می‌دهد/ایرنا

اخبار مرتبط
مالیات در کشور‌های مختلف، انواع متفاوتی دارد و به‌ صورت‌های متنوعی پرداخت می‌شود. اما در کشور ایران بر اساس قوانین مالیاتی، مالیات‌ها به دو دسته مالیات مستقیم و مالیات غیرمستقیم تقسیم می‌شوند. این دسته‌ها نیز خود به دسته‌بندی‌های کوچک‌تری تقسیم می‌شوند که در جدول زیر قابل مشاهده است:
تعداد صدمیلیونرها، در سراسر جهان افزایش یافته و رشد سریع آنان در ایالات‌متحده و چین ثبت شده است.
خانوار ایرانی پارسال، به طور متوسط ماهی ۲۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان درآمد داشته است. مرکز آمار میانگین هزینه ماهیانه خانوار ایرانی را ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان گزارش کرده و می‌گوید در ازای رشد ۵۴ درصدی درآمد، هزینه‌ها ۵۱ درصد بالا رفته است.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از معرفی ۶ سایت فاقد مجوز فروش بلیت به منظور انسداد به مراجع قضایی خبر داد و گفت: مجوز فعالیت سه شرکت خدمات مسافرت هوایی نیز به مدت یک ماه تعلیق شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها