پنجشنبه, 29 شهریور 1403 2024,September

جریمه نشستن ۲ نفر روی صندلی راننده خودرو چقدر است؟

15 شهریور 1403
جریمه نشستن ۲ نفر روی صندلی راننده خودرو چقدر است؟

«نشاندن مسافر یا سرنشین در سمت چپ راننده» تخلف محسوب شده و ۱۲۰ هزار تومان جریمه درپی دارد.

به گزارش بانک اول  به نقل از ایسنا، بر اساس ابلاغ محمد مخبر، سرپرست وقت ریاست جمهوری، مبالغ جریمه‌های راهنمایی و رانندگی که از سال ۹۶ تاکنون تغییر نکرده بود، از اواخر تیرماه امسال افزایش یافت، تا هم نظم ترافیکی ارتقاء پیدا کند و هم قدرت بازدارندگی جرائم سبب کاهش وقوع تصادفات رانندگی شود. در همین راستا نیز متاسفانه در برخی مواقع شاهد هستیم که عده‌ای از رانندگان، هنگام رانندگی کودک خود را در آغوش گرفته یا پس از پرشدن تمام صندلی‌های ماشین، یک نفر دیگر را روی صندلی راننده و در کنار خود می‌نشانند که این امر بسیار خطرناک بوده و باعث برهم خوردن تمرکز راننده و کاهش تسلط وی بر خودرو در هنگام رانندگی می‌شود.

بر همین اساس، این امر تخلف بوده و تخلف «نشاندن مسافر یا سرنشین در سمت چپ راننده» در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی ۱۲۰ هزار تومان جریمه در پی دارد.

همچنین ارتکاب این تخلف، در سایر شهر‌ها ۹۰ هزار تومان و در روستا‌ها ۵۰ هزار تومان جریمه در پی دارد.

همچنین در آغوش گرفتن کودکان هنگان رانندگی نیز، ۱۵۰ هزار تومان جریمه دارد.

اخبار مرتبط
مالیات در کشور‌های مختلف، انواع متفاوتی دارد و به‌ صورت‌های متنوعی پرداخت می‌شود. اما در کشور ایران بر اساس قوانین مالیاتی، مالیات‌ها به دو دسته مالیات مستقیم و مالیات غیرمستقیم تقسیم می‌شوند. این دسته‌ها نیز خود به دسته‌بندی‌های کوچک‌تری تقسیم می‌شوند که در جدول زیر قابل مشاهده است:
تعداد صدمیلیونرها، در سراسر جهان افزایش یافته و رشد سریع آنان در ایالات‌متحده و چین ثبت شده است.
خانوار ایرانی پارسال، به طور متوسط ماهی ۲۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان درآمد داشته است. مرکز آمار میانگین هزینه ماهیانه خانوار ایرانی را ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان گزارش کرده و می‌گوید در ازای رشد ۵۴ درصدی درآمد، هزینه‌ها ۵۱ درصد بالا رفته است.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از معرفی ۶ سایت فاقد مجوز فروش بلیت به منظور انسداد به مراجع قضایی خبر داد و گفت: مجوز فعالیت سه شرکت خدمات مسافرت هوایی نیز به مدت یک ماه تعلیق شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها