دوشنبه, 26 شهریور 1403 2024,September

افزایش سهمیه کارت سوخت فریبکاری است

17 شهریور 1403
افزایش سهمیه کارت سوخت فریبکاری است

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از توزیع میانگین روزانه حدود ۱۳۴ میلیون لیتر بنزین در تعطیلات هفته گذشته خبر داد.

به گزارش بانک اول کرامت ویس‌کرمی با اشاره به مصرف بسیار بالای بنزین در روز‌های گذشته، گفت: هفته گذشته با بالاترین حجم توزیع بنزین در ماه‌های اخیر و حجم بی‌سابقه مسافر و ترافیک درون و برون‌شهری روبه‌رو بودیم، به این ترتیب که در روز شنبه (۱۰ شهریور) ۱۴۲ میلیون لیتر، یکشنبه (۱۱ شهریور) ۱۳۷ میلیون لیتر، دوشنبه (۱۲شهریور) ۱۳۲ میلیون لیتر، سه‌شنبه (۱۳ شهریور) ۱۴۰ میلیون لیتر، چهارشنبه (۱۴ شهریور) ۱۲۴ میلیون لیتر، پنجشنبه (۱۵ شهریور) ۱۳۷ میلیون لیتر و روز جمعه (۱۶ شهریور) ۱۳۲ میلیون لیتر بنزین در کشور توزیع شده که این عدد به‌صورت میانگین حدود ۱۳۴ میلیون لیتر است.

وضع توزیع بنزین به روال عادی بازگشت

وی مقدار مصرف بنزین منطقه گیلان تنها در روز پنج‌شنبه ۱۵ شهریور را عدد بی‌سابقه ۹ میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: وضعیت در استان‌های گیلان و غرب مازندران که به‌دلیل ترافیک بیش‌ازحد، توزیع بنزین و حرکت نفتکش‌ها را با کندی روبه‌رو کرده بود، هم‌اکنون عادی شده است. در روز‌های گذشته اگرچه موجودی بنزین انبار نفت چالوس صفر بود، اما از نظر تأمین بنزین مشکلی نداشتیم و به‌صورت پیوسته خطوط لوله بنزین انبار نفت رشت و ساری فعال بود و بنزین دریافت می‌کردیم، همچنین، به‌شکل زمینی سوخت را از دیگر مناطق همجوار ازجمله رشت، قزوین، زنجان، همدان و اصفهان تأمین می‌کردیم.

افزایش سهمیه کارت سوخت کلاهبرداری و فریبکاری است

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برخی شایعه‌ها و ادعا‌های مطرح‌شده در فضای مجازی درباره افزایش سهمیه کارت سوخت را فریبکاری و با قصد کلاهبرداری از مردم اعلام کرد و گفت: این ادعا را به‌شدت تکذیب می‌کنم و اساساً امکان شارژ کارت سوخت فقط از طریق سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، مطابق با ضوابط و مقررات انجام می‌شود و مطرح‌شدن ادعا‌هایی این‌چنینی تنها به قصد سوءاستفاده از مردم انجام می‌شود.

ویس‌کرمی تأکید کرد: امکان نفوذ و دخالت در سامانه در جایگاه‌ها و کارت‌های سوخت به‌هیچ‌وجه وجود ندارد و شارژ سهمیه فقط براساس کلاس خودرو در پایان هر ماه از طریق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی انجام می‌شود.

تأمین مطلوب بنزین در روز‌های پایانی تابستان با همراهی مردم

وی با ابراز امیدواری برای تأمین مطلوب بنزین مورد نیاز مردم در روز‌های پایانی تابستان بیان کرد: تأمین و تحویل سوخت به‌صورت شبانه‌روزی از مبادی تولید و انتقال در حال انجام است و امیدواریم شرایط در روز‌های پایانی تابستان با مدیریت سفر‌ها و عبور و مرور از سوی هموطنان به‌گونه‌ای باشد که از ازدحام جلوگیری و تسریع در حمل فرآورده تحقق یابد و از تأخیر طولانی‌مدت جلوگیری شود./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
بخشودگی جرایم قابل بخشش موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده در خصوص پرونده‌های مطرح در مراحل حل اختلاف مالیاتی مواد ۲۳۸ ۲۴۴ و ۲۴۷ قانون مالیات‌های مستقیم که مودی تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ از اعتراض خود صرفنظر و نسبت به پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی (حداکثر تا ۱۴۰۳/۱۲/۲۰) اقدام نماید با رعایت نصاب و شرایط نامه‌های صدرالاشاره نسبت به جرایم بالاتر از نصاب مذکور تا صد درصد به ادارات کل امور مالیاتی تفویض می‌شود.
بانک جهانی می‌گوید: درآمد سرانه ملی ایرانیان در طول حیات دولت سیزدهم ۲۶درصد رشد کرده و ایران در رتبه ۹۰ دنیا قرار گرفته است.
شماره حساب بانکی بین‌المللی (IBAN) یک استاندارد جهانی است که برای شناسایی حساب‌های بانکی در سراسر جهان استفاده می‌شود. شماره حساب بین المللی به‌طور خاص برای تسهیل تراکنش‌های بین‌المللی طراحی شده است. استفاده از IBAN به بانک‌ها و مؤسسات مالی کمک می‌کند تا تراکنش‌های بین‌المللی را با دقت و سرعت بیشتری انجام دهند. این استاندارد در بسیاری از کشورها پذیرفته شده و به‌عنوان یک ابزار مهم در تجارت و تراکنش‌های مالی بین‌المللی شناخته می‌شود.
طبق ماده ۴۱ قانون کار، حداقل دستمزد کارگران باید با توجه به نرخ تورم و بر اساس هزینه معیشت تعیین شود؛ اما در بسیاری از سال‌ها، این دو معیار رعایت نشده و قدرت خرید کارگران را نابود کرده است؛ امسال اما، همه از فرایندی صحبت می‌کنند که نظام تعیین دستمزد را متحول می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها