شنبه, 7 مهر 1403 2024,September

معرفی پر بازده‌ترین بازارها در ۵ سال گذشته

03 مهر 1403
معرفی پر بازده‌ترین بازارها در ۵ سال گذشته

آمارهای منتشر شده از معاملات بازارهای دارایی در ۵ سال گذشته، نشان‌دهنده آن است که بیشترین بازده در سال‌های ۹۸ و ۹۹ به بازار سرمایه، سال ۱۴۰۰ به مسکن، سال ۱۴۰۱ به سکه بهار آزادی و سال ۱۴۰۲ به دلار اختصاص دارد.

به گزارش  بانک اول  در آخرین گزارش شرکت بورس اوراق بهادار تهران، بازده بازارهای سرمایه گذاری (بورس، فرابورس، سکه، دلار و مسکن) در ۵ سال گذشته (۱۴۰۲- ۱۳۹۸) مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

ارزیابی‌های انجام شده در این گزارش حاکی از آن است که؛ شاخص بورس، حرکت خود را در ابتدای سال ۹۸ با عدد ۱۷۸ هزار و ۶۵۹ واحد آغاز و در پایان سال ۱۴۰۲ با ۱۱۲۹ درصد رشد به کار خود در کانال ۲ میلیون و ۱۹۵ هزار واحد پایان داد، همچنین شاخص فرابورس در این بازه زمانی با ۱۰۲۴ درصد رشد، از کانال ۲ هزار و ۲۵۸ واحد به ۲۵ هزار و ۳۶۷ واحد رسید.

طبق این گزارش، میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در تهران از ۹ میلیون تومان در ابتدای سال ۱۳۹۸ به ۸۱ میلیون تومان در پایان سال ۱۴۰۲ افزایش یافته که این آمار نشان دهنده رشد ۷۱۷ درصدی این بازار پرطرفدار سرمایه‌گذاری است.

افزون بر این، در بازه زمانی اعلام شده، قیمت سکه با ۷۶۷ درصد رشد از ۴ میلیون تومان به رقمی حدود ۳۹ میلیون تومان رسید.

در بخش دیگر این گزارش، نرخ دلار در بازار آزاد، در ۵ سال گذشته، مورد بررسی قرار گرفته، آمارها نشان دهنده رشد ۳۷۳ درصدی این بازار است. بر این اساس، در دوره مورد بررسی، قیمت دلار از ۱۲ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان افزایش یافت.

اخبار مرتبط
بر اساس ضوابط مالی لایحه بودجه ۱۴۰۴ که از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور منتشر شده،‌ پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان دولت برای سال آینده ۲۰ درصد پیش‌بینی شده است.
در ایران، برخی مشاغل به دلیل شرایط خاص یا نقش‌های اجتماعی و اقتصادی خود از پرداخت مالیات کارتخوان معاف هستند. این معافیت‌ها می‌تواند برای بسیاری از کسب‌وکارها تأثیرات مثبتی داشته باشد.
تقریباً در همه‌ی روش‌های مختلف استعلام قبض برق داشتن شناسه قبض برق یک ضرورت است. شما نمی‌توانید فقط با استفاده از کد ملی خود شناسه قبض را به‌دست آورید. اگر می‌خواهید شناسه قبض برق را با کد ملی به دست آورید، تنها راه شما این است که با در دست داشتن سند مالکیت یا اجاره ملک به‌صورت حضوری به یکی از شعبه‌های اداره برق بروید تا وضعیت مالکیت مقطعی یا دائمی خود را نسبت‌به ملک اثبات کنید.
سقف خرید روزانه از طریق دستگاه‌های کارتخوان اعلام شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها