ﺳﻪشنبه, 10 مهر 1403 2024,October

صادرکنندگان تا پایان مهرماه برای رفع تعهد ارزی ۱۴۰۲ مهلت دارند

08 مهر 1403
صادرکنندگان تا پایان مهرماه برای رفع تعهد ارزی ۱۴۰۲ مهلت دارند

در شرایطی سازمان توسعه تجارت ایران، مهلت ایفای تعهدات ارزی سال ۱۴۰۲ را تا پایان مهرماه سال جاری تعیین کرده که پیش از این، آخرین مهلت اعلامی ۳۱ تیرماه اعلام شده بود.

به گزارش بانک اول به نقل از کنفدراسیون صادرات ایران، این سازمان در متن اطلاعیه قبلی خود اعلام کرده بود: با توجه به پایان مهلت ایفای تعهدات ارزی صادرات سال ۱۴۰۲ در پایان روز ۳۱ تیرماه سال ۱۴۰۲، برگشت ارز حاصل از صادرات هر پروانه صادراتی سال ۱۴۰۲ به مدت سه ماه(حداکثر تا پایان روز ۳۰ مهرماه ۱۴۰۳) با رعایت مهلت قانونی ۱۵ ماه با بهره کندی از معافیت مالیاتی تمدید می‌شود؛ لازم به ذکر است پس از تاریخ و مهلت بازگشت ارز صادرات سال ۱۴۰۲ تمدید نخواهد شد.

بر این اساس با توجه به عدم تمدید مجدد لازم است صادرکنندگان از فرصت باقی مانده استفاده کرده و تا قبل از تاریخ تعیین شده نسبت به رفع تعهد ارزی سال ۱۴۰۲ اقدام تا مشمول محدودیت های صادراتی نشوند/ایسنا.

اخبار مرتبط
وزیر کار با بیان اینکه ۸۵۰ هزار بازنشسته مشاغل سخت و زیان آور داریم، گفت: تنها امتیازی که هم اکنون به این افراد داده می شود بازنشستگی پیش از موعد است ولی باید دستمزد آنها هم تغییر کند.
سامانه نیما در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از تاریخ ۱۴۰۳/۰۷/۰۱ برای تأمین ارز از سوی صرافی‌ها بابت هزینه‌های نقل و انتقال و تبدیلات وجوه ارزی (کارمزد) از محل خرید ارز از طریق سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما)، گواهی ثبت آماری صادر نمی‌گردد و تأمین این هزینه‌ها صرفاً از طریق درج اطلاعات هزینه‌های مذکور در فیلد کارمزد ارزی سامانه مورد اشاره تا سقف مجاز بر اساس بخشنامه‌های ابلاغی انجام می‌شود.
سرهنگ فیروز کشیر معاون اجتماعی راهور پایتخت درباره جریمه پلاک پوشانی توضیحاتی داد.
قیمت تمام‌شده هر کیلووات برق در حال حاضر 754تومان است و اگر مشترکان در رده پرمصرف‌ها و برق‌خواران قرار گیرند، هر کیلووات اضافه بر 2.5برابر الگوی تعیین‌شده، برای آنها 3770تومان حساب خواهد شد. بنابراین اگر مصرف اضافه به‌طور مثال 300کیلووات باشد، هزینه برق یک میلیون و 300هزارتومانی به آنها تحمیل می‌شود

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها