جمعه, 27 مهر 1403 2024,October

ایران عضو و سهامدار بانک بریکس می‌شود

23 مهر 1403
ایران عضو و سهامدار بانک بریکس می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی از عضویت ایران در بانک بریکس خبر داد.

به گزارش بانک اول، وی گفت: ما توافقات بسیار خوبی در زمینه مالی و پولی داشتیم.

او افزود: ایران در دوره‌ای که دبیر بریکس بود، توافقات خوبی با بانک مرکزی روسیه انجام داد و ما در مورد اتصال شبکه‌های کارت و همکاری‌های مالی و پولی توافقات خوبی داشتیم که همه آنها را در بریکس مطرح کردیم.

وی گفت: ما سیستم پرداختی بین کشورها بر اساس ارزهای محلی داریم که یکی از موضوعات این جلسه بود. چین، روسیه و ایران به شدت به این موضوع علاقه‌مند هستند.

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه گفت: بانک توسعه جدیدی که توسط بریکس ایجاد شده است می‌تواند بسیاری از اهداف توسعه کشورهای عضو بریکس را دنبال کند، زیرا امروز بانک جهانی در چارچوب اهداف ایالات متحده و کشورهای غربی عمل می‌کند.

ما امیدواریم که بانک توسعه جدید این نقش را برای کشورهای عضو بریکس ایفا کند و ما قصد داریم عضو این بانک شویم.

اخبار مرتبط
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری همدان ادامه داد: به استناد بند ۳ تصویب‌نامه شماره ۲۴۳۱۸۷/ت ۶۱۰۱۱ ه‍ تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ هیات وزیران و بند اول نامه شماره ۱۵۹۸۳/ه‍ ب تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۱ رئیس مجلس شورای اسلامی و به منظور هماهنگی ارائه خدمات به مراجعان در همه ادارات استان، ساعت آغاز به کار تغییر کرد.
نمایندگان کارگری اعتقاد دارند که دستمزد می‌بایست ترمیم شود، ولی گویا اراده‌ای برای این کار وجود ندارد، چرا که شورای عالی کار تشکیل نشده است. در حالی معاونت روابط کار وزارت کار به عنوان دبیر شورای عالی کار در جلسات حاضر می‌شود، کارگران فکر می‌کنند به دلیل عدم تعیین تکیلف معاونت روابط کار این جلسه شکل نمی‌گیرد.
مشمولان متقاضی می توانند تا تاریخ 1403/8/3 نسبت به انجام مراحل ثبت نام و اخذ معافیت تحصیلی دانشجویی از طریق سامانه اینترنتی سخا یا مراجعه به دفاتر پلیس+10 اقدام و مقرر شده است دانشگاه ها نیز برای ثبت نام همکاری لازم را بعمل آورند.
با این حال خبر مذکور در رسانه ها و فضای مجازی پربسامد شد و فضای اوایل دهه ۹۰ مبنی بر حساسیت ها بر سر سرک کشی به حساب های مردم را تداعی کرد. معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهور: سرکشی به حساب‌های عموم مردم برای اخذ مالیات کذب محض است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها