جمعه, 27 مهر 1403 2024,October

لبنیات ۳۰درصد گران شد

24 مهر 1403
 لبنیات ۳۰درصد گران شد

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: از تاریخ ۷ مهر ماه سال جاری قیمت محصولات لبنی ۳۰درصد افزایش یافت که شامل ۱۴درصد افزایش ناشی از تغییر قیمت شیرخام و ۱۶درصد هزینه‌های سربار تولید است.

به گزارش بانک اول ،رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: از تاریخ 7 مهر ماه سال جاری قیمت محصولات لبنی 30 درصد افزایش یافت که شامل 14 درصد افزایش ناشی از تغییر قیمت شیرخام و 16 درصد هزینه‌های سربار تولید است.

وی افزود: تولیدکنندگان براین‌اساس مجاز به اصلاح قیمت هستند که این نرخ‌ها توسط سازمان حمایت بازنگری و در صورت نیاز اصلاح می‌شود.

دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه چهار محصول تنظیم‌بازاری لبنی دیگر وجود ندارد گفت: نرخ‌گذاری محصولات لبنی تابع یک رشد قیمت منطقی با نظارت سازمان حمایت است و کلیه محصولات لبنی مشمول گروه 4 کالایی هستند.

دبیر انجمن صنایع لبنی همچنین به این نکته اشاره داشته است که مصوبه انتقال محصولات لبنی به گروه چهار بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشوری در سال قبل است که در سال گذشته مسکوت ماند و در سال جاری سازمان حمایت این مصوبه را فعال کرد.

بنابر این گزارش در گذشته 4 قلم محصولات لبنی تنظیم‌بازاری شامل پنیر 400گرمی UF، ماست دبه 2.5کیلوگرمی، شیر یک‌لیتری کم‌چرب و شیر نایلونی 900گرمی به‌صورت جداگانه بررسی و با تعیین قیمت‌های حمایتی به‌اصطلاح به‌صورت تنظیم بازار اعلام می‌شد که اکنون این تفکیک برداشته شده است./تسنیم

اخبار مرتبط
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری همدان ادامه داد: به استناد بند ۳ تصویب‌نامه شماره ۲۴۳۱۸۷/ت ۶۱۰۱۱ ه‍ تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ هیات وزیران و بند اول نامه شماره ۱۵۹۸۳/ه‍ ب تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۱ رئیس مجلس شورای اسلامی و به منظور هماهنگی ارائه خدمات به مراجعان در همه ادارات استان، ساعت آغاز به کار تغییر کرد.
نمایندگان کارگری اعتقاد دارند که دستمزد می‌بایست ترمیم شود، ولی گویا اراده‌ای برای این کار وجود ندارد، چرا که شورای عالی کار تشکیل نشده است. در حالی معاونت روابط کار وزارت کار به عنوان دبیر شورای عالی کار در جلسات حاضر می‌شود، کارگران فکر می‌کنند به دلیل عدم تعیین تکیلف معاونت روابط کار این جلسه شکل نمی‌گیرد.
مشمولان متقاضی می توانند تا تاریخ 1403/8/3 نسبت به انجام مراحل ثبت نام و اخذ معافیت تحصیلی دانشجویی از طریق سامانه اینترنتی سخا یا مراجعه به دفاتر پلیس+10 اقدام و مقرر شده است دانشگاه ها نیز برای ثبت نام همکاری لازم را بعمل آورند.
با این حال خبر مذکور در رسانه ها و فضای مجازی پربسامد شد و فضای اوایل دهه ۹۰ مبنی بر حساسیت ها بر سر سرک کشی به حساب های مردم را تداعی کرد. معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهور: سرکشی به حساب‌های عموم مردم برای اخذ مالیات کذب محض است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها