شنبه, 28 مهر 1403 2024,October

نحوه پرداخت قبض برق مشترکان پرمصرف تغییر کرد

28 مهر 1403
نحوه پرداخت قبض برق مشترکان پرمصرف تغییر کرد

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق گفت: مشترکان بسیار پرمصرف باید بهای برق مصرفی خود را به صورت غیریارانه‌ای پرداخت کنند.

به گزارش بانک اول  عبدالامیر یاقوتی، مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق گفت: با توجه به اینکه از ماه‌های گرم تابستان خارج شده‌ایم، مشترکان باید در مصرف برق به این مهم توجه کرده و با در نظر گرفتن این نکته که الگوی مصرف در مناطق عادی از ۳۰۰ کیلووات به ۲۰۰ کیلووات کاهش یافته، مصرف برق خود را به گونه‌ای مدیریت کرده تا با قبض‌های سنگین مواجه نشوند.

وی تاکید کرد: مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند از حداکثر یارانه انرژی برخوردار می‌شوند و قبض‌های برق این مشترکان به طور معمول کمتر از ۵۰ هزار تومان خواهد بود، اما برای مشترکان پرمصرفی که

دیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق تصریح کرد: مشترکان بسیار پرمصرف باید به فکر تأمین برق خود از طریق خرید از تابلو سبز و یا استفاده از پنل‌های خورشیدی و نیز استفاده از ذخیره‌سازها باشند.

یاقوتی در ادامه با بیان اینکه قبض برق مشترکانی که در تابستان الگوی مصرف را رعایت می‌کردند، ممکن است کمتر هم باشد، اظهار کرد: هوا رو به خنکی و سردی می‌رود و بالطبع تجهیزات گرمایشی وارد مدار می‌شوند، از این رو استفاده از تجهیزات گرمایشی برقی تأثیر بسیار زیادی در میزان مصرف برق گذاشته و آن را به شدت افزایش می‌دهد.

وی در همین زمینه تاکید کرد: مشترکان باید در استفاده درست از سیستم‌های گرمایشی علاوه بر جلوگیری از افزایش هزینه برق مصرفی، در مصرف گاز هم صرفه‌جویی کنند تا زمستان نیز بدون مشکل سپری شود.

۲.۵ برابر بالاتر از الگو برق مصرف کنند، قبض‌های میلیونی صادر خواهد شد و باید بهای برق مصرفی خود را غیریارانه‌ای پرداخت کنند.

اخبار مرتبط
در این بخشنامه آمده است: با عنایت به ابلاغ مصوبات بیست و پنجمین جلسه کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات (موضوع نامه شماره 03/163996 مورخ 1403/07/15 معاون ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران) اهم تصمیمات اتخاذ شده به شرح ذیل جهت استحضار و بهره برداری مقتضی ایفاد می‌گردد.
براساس اعلام شرکت راه آهن، پیش فروش بلیت قطار مسافری برای بازه آبان ماه از امروز (۲۸ مهرماه) ساعت ۹ صبح آغاز شد.
قوانین بودجه در سالهای 1400 تا 1403 به دستگاه ها تاکید کرده تا داده های خود را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند. وزارت اقتصاد این امکان را دارد تا طبق قانون برنامه هفتم در صورت همکاری نکردند این دستگاه ها با سازمان امور مالیاتی، برای مقام مسئول آن نهاد طبق ماده 202 قانون مالیات های مستقیم درخواست ممنوع الخروجی صادر کند.
اطلاع از اینکه حساب بانکی افراد مسدود یا فعال است می‌تواند کمک شایانی به افزایش صحت و دقت معاملات بنماید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها