پنجشنبه, 3 آبان 1403 2024,October

جزئیات جریمه پلکانی نپرداختن عوارض آزادراه‌ها

03 آبان 1403
جزئیات جریمه پلکانی نپرداختن عوارض آزادراه‌ها

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران - پردیس از اعمال جریمه پلکانی در صورت عدم پرداخت عوارض آزادراه‌ها بر اساس مصوبه هیات وزیران خبر داد.

به گزارش بانک اول  رضا شاه کرمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیرو مصوبه هیات وزیران و با استناد به ماده ۲۱ قانون رسیدگی به جرائم رانندگی مبلغ جریمه برای عدم پرداخت عوارض آزادراهی برای خودروهای سواری، وانت و مینی بوس مبلغ ۸۰ هزار تومان، اتوبوس و کامیون مبلغ ۱۰۰ هزار تومان و تریلی‌های سه محور و نفت کش مبلغ ۱۸۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی افزود: اگر خودرویی ظرف مدت ۱۵ روز نسبت به پرداخت و تسویه مبلغ تردد از آزادراه ها اقدام نکند مشمول این جرائم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران - پردیس تصریح کرد: علاوه بر این جریمه که توسط پلیس راه انجام می پذیرد، در صورت عدم پرداخت هزینه عوارضی، افزایش نرخ جرائم به صورت پلکانی به روی مبلغ جریمه توسط شرکت های بهره بردار آزادراه ها نیز انجام خواهد شد.

به گفته وی این افزایش جریمه به این صورت است که ۳.۵ درصد به صورت پلکانی هر ماه به مبلغ جریمه محاسبه شده اضافه خواهد شد.

شاه کرمی در پایان گفت: از این رو به هموطنان پیشنهاد می کنیم، جهت جلوگیری از جریمه پلیس و افزایش پلکانی مبلغ عوارضی، از طریق درگاه‌های الکترونیکی نسبت به پرداخت هزینه عوارضی آزادراهی اقدام کنند./ایسنا

اخبار مرتبط
اله داد در خصوص سازوکار استخراج قانونی رمزارز گفت: سازوکار و قوانین مربوط به استخراج رمزارز به‌صورت رسمی تدوین و ابلاغ شده است تا علاقه‌مندان بتوانند بدون دغدغه و با استفاده از این فرصت‌ها به‌صورت قانونی در این کسب‌وکار فعالیت کنند. وی با بیان اینکه تاکنون برای ۲۵۰ انشعاب، مجوز استخراج رمزارز صادر شده است، افزود: همچنان برخی با سوءاستفاده و از طریق انشعاب‌های غیرمجاز مبادرت به استخراج غیرقانونی رمزارز می‌کنند.
این مخاطبان همچنین عنوان کردند که در این جوامع پول اضافه‌ای که بابت گرانی این کالا از خریداران دریافت می‌شود صرف پرداخت یارانه به لبنیات و مواد پروتئینی می‌شود که باعث کاهش هزینه‌های درمان نیز می‌شود.
آیت الله مصباحی مقدم افزود: در حال حاضر ناظران فقهی در 29 بانک به عنوان ناظر فقهی فعالیت می‌کنند. این ناظران از سوی مدیران عامل و هیئت مدیره بانک‌ها معرفی و صلاحیت آنها از سوی شورای فقهی بانک مرکزی بررسی می شود. ناظران فقهی، کارمند بانک‌ها به شمار می‌آیند و حقوق و دستمزد خود را از بانک‌ها دریافت می‌کنند.
طبق قاعده حداقل عیدی کارگران برای 12 ماه کارکرد 2 برابر حقوق پایه به شرطی که از سه برابر حداقل حقوق بیشتر نشود.معاون روابط کار وزیر تعاون با بیان این که امسال حداقل حقوق کارگران 7 میلیون و 166 هزار تومان است،‌ لذا حداقل عیدی کارگران برای کارکرد 12 ماه 14 میلیون و 166 هزار تومان و حداکثر عیدی کارگران امسال 21 میلیون و 500 هزار تومان است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها