دوشنبه, 7 آبان 1403 2024,October

بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟

07 آبان 1403
بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره طرح تخصیص بنزین به نفر و تأثیرات آن بر بهبود مدیریت منابع ارزی و انرژی پرداخت.

به گزارش بانک اول  به نقل از مهر، علیرضا عباسی، عضو کمیسیون کشاورزی آب منابع طبیعی و محیط زیست با اشاره به مشکلات موجود در نظام تخصیص بنزین گفت: دولت با کسری بودجه ۴۰۰ همتی مواجه است و برای مدیریت این کسری، باید به سمت روش‌های جدید برود. تخصیص بنزین به افراد می‌تواند یکی از راهکارهای مؤثر در این راستا باشد.

وی ادامه داد: طرح بنزین به نفر به این معناست که به هر فرد بنزین تخصیص داده شود و بدین ترتیب، دیگر نیاز نیست به افرادی که به صورت غیرمجاز از بنزین یارانه‌ای استفاده می‌کنند، این منابع اختصاص یابد. این امر می‌تواند هزینه‌های ارزی واردات بنزین را کاهش دهد و از ناترازی بنزین بکاهد.

عباسی همچنین به اهمیت پیوست‌های اجتماعی، امنیتی و سیاسی در اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: هر طرحی که اجرا می‌شود، باید پیوست‌های مختلفی داشته باشد. به ویژه در مورد موضوعاتی مانند بنزین، باید بدانیم که اجرای این طرح چه تأثیری بر امنیت، سیاست و جامعه خواهد داشت.

این نماینده مجلس ادامه داد: در برنامه هفتم، احکامی برای دولت در حوزه انرژی در نظر گرفته شده است. باید به سمت تنوع سوخت‌ها برویم و از سوخت‌های جایگزین مانند LPG و خودروهای هیبریدی استفاده کنیم. این اقدامات می‌تواند به بهبود وضعیت ناترازی بنزین کمک کند.

عباسی همچنین به ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: با توسعه حمل و نقل عمومی، می‌توانیم از تعداد خودروهای شخصی در سطح شهر بکاهیم و به این ترتیب، ناترازی بنزین را مدیریت کنیم.

وی تصریح کرد: هدف ما این است که به سمت عدالت اجتماعی در حوزه تخصیص بنزین حرکت کنیم. باید به این نکته توجه کنیم که نصف خانواده‌های ایرانی خودرو ندارند و یارانه بنزین به آنها تعلق نمی‌گیرد. این نابرابری باید برطرف شود و برای این منظور، تخصیص بنزین به افراد می‌تواند یک راهکار مؤثر باشد.

اخبار مرتبط
پس از بررسی و رفع ایرادات، کمیسیون اجتماعی این مصوبه را به صحن علنی ارسال خواهد کرد تا در آنجا رأی‌گیری شود. در صورت تصویب نهایی در صحن و تایید شورای نگهبان، تغییرات به‌عنوان قانون اجرا خواهد شد.
وی پارامترهای تعیین نرخ تامین برق که تعرفه‌ها براساس آن طراحی می‌شود را شامل نرخ قراردادهای تبدیل انرژی نیروگاه‌های حرارتی مقیاس بزرگ و مقیاس کوچک در سه سال گذشته، هزینه ترانزیت برق و هزینه سوخت نیروگاهی اعلام کرد که سالانه تعیین می‌شود و خاطرنشان کرد: طی سال جاری و سال گذشته هزینه سوخت نیروگاهی بر اساس مقررات مربوطه و جداگانه محاسبه می‌شود.
معاون بانک مرکزی خواستار واکنش جدی هیات مدیره بانک ها نسبت به تراکنشهای مشکوک مشتریان در سطح شعب شد و تاکیدکرد:قانون جدید بانک مرکزی تکالیف بانکها و بانک مرکزی در زمینه عدم ارائه خدمات به مشتریان و مجازات های قضایی متخلفین رابه صراحت تعیین کرده است.
طبق قاعده حداقل عیدی کارگران برای ۱۲ماه کارکرد ۲ برابر حقوق پایه است به‌شرطی که از سه برابر حداقل حقوق بیشتر نشود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها