یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومانتسهیلات به سیل زدگان کشور

24 خرداد 1401
پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومانتسهیلات به سیل زدگان کشور

به گزارش بانک اول به نقل ازایبِنا، رضاصالحی شهرابی، رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن با بیان اینکه تسهیلات پرداخت شده به سیل زدگان کشور در دو مرحله و در قالب دو عقد متفاوت بنابر دستورالعمل بانک مرکزی پرداخت شده، به پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، گفت: تسهیلات اعطایی از سوی شعب بانک مسکن به هموطنان آسیب دیده در جریان سیل سال جاری، در دو مرحله و در قالب تسهیلات بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی و همچنین کمک به تامین هزینه­ های امور معیشتی پیش­ بینی شد.

وی به تسهیلات پرداخت شده در مرحله نخست اشاره و اظهار کرد: تسهیلات اعطایی در مرحله نخست در قالب قرض الحسنه و در سه محور بازسازی، تعمیر و تامین امور معیشتی در نظر گرفته شد. در این قالب، تا تاریخ ۲۱ آذرماه سال جاری، مجموعا ۱۹ هزار و ۲۲۵ پرونده برای اخذ تسهیلات به شعب ۲۱ استان آسیب دیده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت جهاد کشاورزی معرفی شدند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۴۹۶ پرونده تسهیلات موردنظر خود دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: کارنامه عملکرد تسهیلات پرداخت شده در این مرحله نشان می دهد مجموع رقم پرداختی در سه محور بازسازی، تعمیر و تامین امور معیشتی سیل زدگان معادل ۳۷۴ میلیارد و ۸۹۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده است. آنطور که جزییات این کارنامه نشان می دهد بیشترین تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده به لحاظ تعداد به حوزه تعمیر واحدهای مسکونی روستایی و شهری مربوط می­شود . به طوری که در بازه زمانی مذکور مجموعا ۸ هزار و ۲۳۶ پرونده موفق به اخذ تسهیلات از شعب بانک مسکن شده اند.

به گفته وی در حوزه بازسازی واحدهای مسکونی شهری تعداد ۵۰۴ پرونده، در بخش بازسازی واحدهای مسکونی روستایی تعداد ۴ هزار و ۴۸۸ پرونده و در بخش امور معیشتی و لوازم خانگی نیز ۵ هزار و ۲۶۸ پرونده تسهیلات قرض الحسنه دریافت کرده اند.

رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن همچنین به جزییات تسهیلات پرداخت در قالب سایر عقود نیز اشاره کرد و گفت: در مرحله دوم نیز مجموعا ۱۶ هزار و ۳۵۵ پرونده به شعب بانک مسکن در ۲۱ استان کشور معرفی شدند. تا تاریخ ۲۱ آذرماه نیز به ۱۳ هزار و ۳۴۰ پرونده تسهیلات پرداخت شده است.

صالحی با بیان اینکه رقم تسهیلات پرداخت شده در مرحله دوم نیز قابل توجه بوده، عنوان کرد: در مرحله دوم نیز تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک مسکن در هر سه حوزه بازسازی، تعمیر و تامین امور معیشتی بوده که از ابتدای سال جاری مجموعا رقمی معادل ۲۹۸ میلیارد و ۹۸۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان محاسبه شده است.

صالحی همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود به روند تسهیلات دهی به سیل زدگان اشاره کرد و افزود: بانک مسکن به طور فعالانه آمادگی دارد تا به تمامی تقاضاهای اخذ تسهیلات در استان های سیل زده پاسخ دهد. البته بررسی ها نشان داده که در تعداد زیادی از استان های سیل زده، تمامی تقاضاها امکان اخذ تسهیلات قرض الحسنه را پیدا کرده اند و به تمامی تقاضاها پاسخ داده شده است.

اخبار مرتبط
وام 30 میلیون تومانی را می‌توانیم برای بازنشسته‌ها تا 3 سال هم قسط بندی کنیم و سقف پرداخت اقساط هم در ماه کمتر از یک میلیون تومان خواهد بود.
برای دریافت وام اولین قدم این است که بدانیم با شرایط مالی ما چه بانک‌هایی تسهیلات ارائه می‌دهند. شرکت‌های سبد گردان مثل اینوستو با تسلط خوبی که بر روی بازار دارند می‌توانند بهترین وام را با شرایط مالی شما پیشنهاد دهند. برای گرفتن وام با کمترین سود باید به سراغ تمامی سامانه‌های بانکی و مؤسسات مالی بروید و نرخ سود و مبلغ وام و سایر شرایط آن‌ها را برآورد کنید. در این متن ما لیستی از طرح‌های بانکی با سود کم را برایتان آورده‌ایم:
وام پرداختی به مردم عادی در قالب تسهیلات خرد طبقه‌بندی خواهد شد و با نام‌های متعارف شناخته می‌شود. هر سال هم بعد از ابلاغ بانک مرکزی به شبکه بانکی پرداخت این وام‌ها را شاهد هستیم. در این مطلب هفت وام سرنوشت‌ساز را بررسی می‌کنیم که امسال به‌عنوان یک گزینه پیش‌روی متقاضیان هستند هرچند گاهی لازم است برای دریافتشان دوندگی کرد.
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آن ها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان و با دوره ی بازپرداخت ۱۰ ساله است. اگر خانم ها کمتر از ۲۳ سال سن داشته باشند مبلغ وام آنها ۳۵۰ میلیون تومان است همچنین اگر آقایان کمتر از ۲۵ سال باشند، ۳۵۰ میلیون تومان وام دریافت میکنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها