یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

چه خبر از وام جدید مسکن

24 خرداد 1401
چه خبر از وام جدید مسکن

به گزارش بانک اول، «ابوالقاسم رحیمی انارکی» گفت: بانک مسکن پیشنهاد افزایش وام مسکن از محل اوراق را از مدت‌ها پیش به بانک مرکزی داده و اکنون این پیشنهاد در شورای پول و اعتبار درحال بررسی است.

وی با تکذیب تصویب افزایش وام مسکن، متذکر شد که امکان رونمایی از رقم جدید وام مسکن تا زمان تصویب آن در شورای پول و اعتبار وجود ندارد.

انارکی در خصوص سهم مشارکت بانک مسکن برای تامین مالی طرح مسکن ملی گفت: بانک مسکن برای تامین مالی ١٤٠ هزار واحد از واحدهای مسکونی این طرح مشارکت خواهد داشت.

مدیرعامل بانک مسکن درباره اینکه در تهران و سایر کلانشهرها چه سهمی از مشارکت دارید، گفت: هنوز اعلام نشده است که در کلانشهرها چه سهمی از مشارکت مالی را خواهیم داشت و ممکن است سهم مشارکت مالی ما در تهران با توجه به افزایش تقاضا بیشتر باشد.

انارکی خبر داد که قرار بر این است تا ١٤ هزار میلیارد تومان توسط بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات مسکن ملی به متقاضیان پرداخت شود.

وام مسکن از محل اوراق حق تقدم اکنون برای زوجین در شهر تهران  ١٢٠ میلیون تومان است و  همچنین رقم این وام برای زوجین در شهرهای بالای٢٠٠ هزار نفر جمعیت ٨٠ میلیون تومان است.

در شهرهای بزرگ و مراکز استان هم برای متقاضیان انفرادی، ۵۰ میلیون تومان از محل اوراق حق تقدم امکان دریافت وام است که با احتساب وام ۲۰ میلیون تومان جعاله  ٧٠ میلیون تومان می شود.

مجردهای تهرانی هم اکنون میتوانند تا سقف ٦٠ میلیون تومان از محل اوراق حق تقدم تسهیلات خرید مسکن اقساطی دریافت کنند.

اخبار مرتبط
پس از ثبت نام و تعیین شعبه کد رهگیری برای متقاضی ارسال می‌شود و حداکثر ۱۵ روز زمان می‌برد تا پیامک تعیین زمان مراجعه به شعبه برای شما ارسال شود. پس از تعیین ارسال پیامک تعیین شعبه متقاضی ۱۲ روز فرصت دارد تا با مراجعه به بانک برای تشکیل پرونده مراجعه کند و حداکثر ۱۰ روز پس از تکمیل پرونده وام به متقاضی پرداخت می‌شود.
وام 30 میلیون تومانی را می‌توانیم برای بازنشسته‌ها تا 3 سال هم قسط بندی کنیم و سقف پرداخت اقساط هم در ماه کمتر از یک میلیون تومان خواهد بود.
برای دریافت وام اولین قدم این است که بدانیم با شرایط مالی ما چه بانک‌هایی تسهیلات ارائه می‌دهند. شرکت‌های سبد گردان مثل اینوستو با تسلط خوبی که بر روی بازار دارند می‌توانند بهترین وام را با شرایط مالی شما پیشنهاد دهند. برای گرفتن وام با کمترین سود باید به سراغ تمامی سامانه‌های بانکی و مؤسسات مالی بروید و نرخ سود و مبلغ وام و سایر شرایط آن‌ها را برآورد کنید. در این متن ما لیستی از طرح‌های بانکی با سود کم را برایتان آورده‌ایم:
وام پرداختی به مردم عادی در قالب تسهیلات خرد طبقه‌بندی خواهد شد و با نام‌های متعارف شناخته می‌شود. هر سال هم بعد از ابلاغ بانک مرکزی به شبکه بانکی پرداخت این وام‌ها را شاهد هستیم. در این مطلب هفت وام سرنوشت‌ساز را بررسی می‌کنیم که امسال به‌عنوان یک گزینه پیش‌روی متقاضیان هستند هرچند گاهی لازم است برای دریافتشان دوندگی کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها