چهارشنبه, 19 اردیبهشت 1403 2024,May

شرایط دریافت وام ۵۰۰ میلیون تومانی بانک اقتصاد نوین با اقساط ۳۶ ماهه

24 خرداد 1401
 شرایط دریافت وام ۵۰۰ میلیون تومانی بانک اقتصاد نوین با اقساط ۳۶ ماهه

به گزارش بانک اول در این طرح‌ها، می‌توان بر اساس معدل موجودی سپرده خود در دوره زمانی دلخواه (دو، سه و چهارماهه) و با توجه به نقدینگی مورد نیاز، از انواع طرح‌های تسهیلاتی در اقساط و مبالغ متنوع (تا بیش از دو برابر معدل موجودی) استفاده کرد.

طرح صبا ۱، ویژه صاحبان سپرده‌های کوتاه‌مدت عادی و طرح صبا ۲، ویژه صاحبان حساب جاری (با دسته چک یا بدون دسته چک) است. مشتریان فعلی بانک اقتصادنوین می‌توانند با توجه به نوع سپرده نزد بانک (کوتاه‌مدت عادی یا قرض‌الحسنه جاری)، درخواست خود مبنی بر استفاده از تسهیلات طرح‌های صبا را به شعبه مورد نظر اعلام کنند. در این مرحله، شعبه با توجه به مبلغ تسهیلات درخواستی مشتری، اطلاعات اولیه درباره مدارک و شرایط لازم را در اختیار قرار می‌دهد.

چنانچه متقاضی از قبل در این بانک حسابی ندارد با همراه داشتن مدارک شناسایی معتبر به نزدیک‌ترین شعبه این بانک مراجعه کرده و ضمن افتتاح سپرده مورد نظر (کوتاه‌مدت عادی یا قرض‌الحسنه جاری)، درخواست خود مبنی بر استفاده از تسهیلات طرح‌های صبا را اعلام می‌کند. در این مرحله، شعبه با توجه به مبلغ تسهیلات درخواستی متقاضی اطلاعات اولیه درباره مدارک و شرایط لازم را در اختیار وی قرار می‌دهد.

در طرح‌های صبا، مبلغ وام دریافتی بر پایه معدل موجودی سپرده مشتری نزد بانک در دوره زمانی مشخص محاسبه می‌شود. آغاز دوره محاسبه معدل موجودی سپرده، از زمان مراجعه حضوری به شعبه مورد نظر و اعلام و ثبت درخواست استفاده از طرح‌های صبا در نظر گرفته شده است.

برای بهره‌مندی حداکثری از مزایای این طرح، لازم است با توجه به مبلغ تسهیلات و تعداد اقساط مورد نظر، نسبت به نگهداری معدل موجودی سپرده به میزانی که توسط شعبه اعلام می‌شود، اقدام شود.

پس از سپری شدن دوره سپرده‌گذاری موردنظر و ایجاد معدل موجودی لازم برای دریافت تسهیلات، متقاضی می‌تواند به شعبه مربوطه مراجعه کرده و درخواست دریافت تسهیلات خود را ارائه دهد. در این مرحله، فرآیند اعتبارسنجی آغاز شده و مدارک درخواستی شعبه از مشتری دریافت می‌شود.

اخبار مرتبط
افزایش تسهیلات ودیعه مسکن برای خانواده‌های در قالب طرح جوانی جمعیت اگر از سوی بانک ها موافقت شود و بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری کنند می‌تواند به بازار مسکن کمک کند اما به نظر می رسد که در این بین بانک ها چندان همکاری نمی‌کنند.
ضمن اینکه میزان بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ماده 100، سه برابر سال گذشته شده است. براین اساس کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شده‌اند و می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 استفاده کنند.
برای دریافت این تسهیلات متقاضی باید ابتدا یک سپرده ویژه طرح اندواخته باز نماید و به مدت ۴ ماه، هر ماهه ۸۰۰ هزارتومان به این حساب واریز نماید. پس از گذشت ۴ ماه، متقاضی می‌تواند درخواست تسهیلات اندوخته بانوان بانک مهر را داشته باشد.
در زمان حاضر با مصوبه شورای پول و اعتبار مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن در تهران 200 میلیون تومان، در مراکز استان‌ها 150 میلیون تومان، در سایر شهرها 100 میلیون تومان و در روستاها 40 میلیون تومان است. نرخ سود این تسهیلات 18 درصد و دوره بازپرداخت آن 60 ماهه است. از سوی دیگر مطابق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وام 300 میلیون تومانی ودیعه مسکن به‌صورت قرض‌الحسنه به خانوارهای مشمول پرداخت می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها