پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

کدام بدهکاران بانکی زندانی می‌شوند؟

24 خرداد 1401
کدام بدهکاران بانکی زندانی می‌شوند؟

به گزارش بانک اول، بسیاری از افراد فکر می‌کنند در صورت بدهکار بودن فردی می‌توانند او را به زندان بیندازند و از این طریق طلب خود را وصول کنند اما نکته قابل توجه این است که تمام بدهکاران راهی زندان نمی‌شوند و دادگاه برای تمام افرادی که بدهی مالی دارند حبس در نظر نمی‌گیرد.

اگر پرداخت طلب شاکی که دادگاه مبلغ آن را مشخص کرده ممکن نباشد بدهکار باید تا زمان اجرای حکم یا پذیرفته شدن ادعای ناتوانی او از پرداخت بدهی باید در زندان بماند.

البته سوال دیگری که پیش می‌آید این است که اگر کسی به دیگری بدهی داشته باشد و طلبکار از او شکایت کند در چه صورت فرد زندانی می‌شود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت: چنانچه بدهکار تا ۳۰ روز پس از ابلاغ اجراییه ضمن ارائه صورت کلیه اموال خود ادعای ناتوانی از پرداخت بدهی را اقامه کرده باشد حبس نخواهد شد.

براساس ماده ۳ قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی اگر پرداخت طلب شاکی ممکن نباشد فرد بدهکار حبس به تقاضای شاکی تا زمان اجرای حکم حبس می‌شود و پس از پذیرفته شدن ادعای ناتوانی او از پرداخت آزاد خواهد شد.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها