شنبه, 22 اردیبهشت 1403 2024,May

چه کسانی می‌توانند از طرح بخشودگی جرائم تسهیلات بانکی استفاده کنند؟

24 خرداد 1401
چه کسانی می‌توانند از طرح بخشودگی جرائم تسهیلات بانکی استفاده کنند؟

 

به گزارش بانک اول پرداخت به‌موقع اقساط همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های گیرندگان وام و از طرفی بانک‌هاست. در این بین جرائم ناشی از دیرکرد، بسیاری را از پرداخت اقساط تعویقی بازمی‌دارد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که در پرداخت اقساط وام خود غفلت کرده‌اید با نزدیک شدن به پایان سال جاری دیگر نگران جرائم این اقساط نباشید.
 
هفته گذشته بانک مرکزی  با انتشار بخشنامه‌ای مبنی بر بخشودگی جرائم وام‌های کمتر از 100 میلیون تومان، فرصت ویژه‌ای را برای بدهکاران فراهم کرد. این افراد تا پایان سال جاری می‌توانند با پرداخت اصل بدیهی خود به بانک، از پرداخت «سود متعلقه و وجه التزام» معاف ‌شوند و صرفاً اصل مبلغ تسهیلات دریافتی را پرداخت کنند.
 
همچنین محمدرضا جمشیدی، دبیر کل کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی نیز اعلام کرد چنانچه بدهکار حتی چند سال بدهی داشته باشد و بدهی خود را تا پایان سال بپردازد تمام جرائم سال‌های گذشته او بخشیده خواهد شد.
مژده دیگر؛ این مصوبه هیچ سقفی برای پرداخت بدهی بدهکاران ندارد و شما با هر میزان بدهی می‌توانید با تسویه‌حساب خود با بانک از پرداخت جریمه معاف شوید.
 
در جدول زیر می‌توانید شرح مختصری از شرایط این طرح را برای برخی از بانک‌ها مشاهده کنید.

نام بانک شرایط بازپرداخت اقساط
بانک‌ ملی، بانک صادرات، بانک تجارت، بانک ملت، بانک سپه، بانک صنعت و معدن، بانک توسعه تعاون، بانک رفاه کارگران و بانک کشاورزی
  • شامل بدهی‌های جاری و غیر جاری
  • پرداخت اصل بدیهی تا پایان سال جاری طبق مصوبه بانک مرکزی 
بانک توسه صادرات  ایران
  • حداکثر به میزان مابه‌التفاوت نرخ وجه التزام تأخیر در تأدیه دین مندرج در قراردادهای منعقده و نرخ سود تسهیلات اعطایی است
  • بدهکارانی که تا سی‌ام دی‌ماه امسال دارای بدهی سررسید شده یا غیر جاری نزد بانک باشند، مشروط به بازپرداخت کلیه بدهی‌های سررسید شده حداکثر تا پایان امسال
بانک سرمایه 
  • شش درصد خسارت دیرکرد کسانی که تا پایان 30 اسفندماه 95 نسبت به تسویه نقدی اصل و سود بدهی خود اقدام کنند.
  • این بخشودگی شامل هرگونه بدهی سررسید شده اعم از معوق، سررسید گذشته و استمهال می‌شود.
بانک آینده
  • طرح «نوید»بانک آینده کلیه جرائم تأخیر تأدیه و اعمال تخفیف در نرخ سود بعد از سررسید
  • اعمال تخفیف در نرخ سود دوران امهال در صورت تقسیط بدهی، اعمال تخفیف در نرخ سود تسهیلات در صورت تسویه زودتر از سررسید

 

اخبار مرتبط
در شرایطی که کارمندان بانک انتظار داشتند همانند سایر ادارات شامل 2 روز تعطیلی در آخر هفته باشند٬ قرار گرفتند نام بانک ها در کنار ارگان های نظامی و انتظامی و بیمارستانها و ... که شامل لایحه فوق نمی شوند موجی از نامیدی را در میان این قشر که از پر کارترین کارمندان کشور هستند ایجاد کرد و باعث تعجب بسیاری از کارشناسان شد . چرا که ارگانهایی مثل بیمارستان ها ٬ مراکز نظامی ٬ انتظامی و ... شیفت کار هستند و به صورت 24 ساعته در تمام ایام و تعطیلات رسمی هم فعالیت دارند ٬ در صورتی که این موضوع در مورد بانک
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات