پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

قیمت دلار بعد از تعطیلات چه می‌شود؟

24 خرداد 1401
قیمت دلار بعد از تعطیلات چه می‌شود؟

به گزارش بانک اول عضو هیات رئیسه اصناف در پاسخ به این پرسش که بعد از تعطیلات نوروز قیمت دلار چه می‌شود؟گفت: قیمت دلار را تاجر یا فعال بازار تعیین نمی‌کند. در حقیقت فعالان بازار نقشی در افزایش قیمت دلار و رسیدن آن به مرز ۱۶ هزار تومان ندارند. معتقدیم با توجه به کاهش سطح عرضه وضعیت بازار تا سه ماه آینده به همین منوال است و بنابراین قیمت دلار نباید از ۱۶ هزار تومان فراتر رود.

ابراهیم درستی با اشاره به شرایط بازار افزود: معتقدیم شروع بازار تا زمانی که کرونا در کشور ریشه‌کن شود، حدود چهار ماهی طول می‌کشد. بعد از چهار ماه تازه تغییر تحولات شاخص‌های کلان اقتصادی در بازار نمایان می‌شود.

او اظهار کرد: قیمت دلار را در بازار عرضه و تقاضا تعیین می‌کند. به نظر می‌رسد به دلیل ویروس کرونا تقاضایی برای خرید دلار در بازار وجود ندارد بنابراین قیمت دلار چندان گران نخواهد شد.

اخبار مرتبط
امروز قیمت طلا در جریان معاملات بازار شیب صعودی را تجربه کرد، قیمت سکه امامی به ۴۱,۷۰۰,۰۰۰ (چهل و یک میلیون و هفتصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۴۷ درصدی داشته است.
بیست و سومین جلسه حراج شمش طلا در روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد. وجه الضمان مبلغ ۳ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت ۲۴ روز شنبه مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ وجه الضمان را پرداخت کند.
سهمیه ارز مسافران حج ۱۴۰۳ فقط مختص زائران بالای ۱۸ سال نیست و دقیقا مثبل سال گذشته به هر کد ملی که در مراسم حجم امسال شرکت داشته باشد، سهمیه ارز حج تعلق می‌گیرد.
این تحلیلگر اقتصادی اضافه کرد: در آن زمان عده‌ای از نرخ دلار بالای ۱۰۰ هزار تومان صحبت می‌کردند و به دنبال افزایش نارضایتی بین مردم بودند، اما با تدبیر بانک مرکزی رشد نرخ ارز نه تنها متوقف شد، بلکه احتمال بازگشت نرخ ارز به کانال‌های قبلی تقویت شد و امیدواریم که نرخ ارز تا کریدور ۵۰ هزار تومان هم کاهش یابد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها