دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

سیارک جنجالی از کنار زمین بی‌خطر گذشت/ سال ۲۰۷۹ با فاصله‌ای نزدیک‌تر بازمی‌گردد

24 خرداد 1401
سیارک جنجالی از کنار زمین بی‌خطر گذشت/ سال ۲۰۷۹ با فاصله‌ای نزدیک‌تر بازمی‌گردد

 

به گزارش بانک اول به نقل از ناسا، سیارک ۵۲۷۶۸ (۱۹۹۸ OR۲) که در سال ۱۹۹۸ توسط اخترشناسان رصد شد روز گذشته ۲۸ اوریل از کنار زمین عبور کرد.

این سیارک از فاصله سه میلیون و ۹۰۸ هزار و ۷۹۱ مایلی و با سرعت ۱۹ هزار و ۴۶۱ مایل بر ساعت از کنار زمین عبور کرد.

بنا بر گفته دانشمندان این سیارک تقریبا دو کیلومتر قطر دارد و هر ۴.۱ ساعت یک بار می‌چرخد. نکته جالب درباره این سیارک این است که در تصویری که اخیرا از این سیارک منتشر شده به نظر می‌رسد این سیارک همانند انسان‌ها در این زمان(شیوع ویروس کرونا) ماسک به صورت دارد.

طبق گزارش‌ها، این سیارک بدون هیچ گونه خطری با فاصله ۶.۳ میلیون کیلومتری از کنار زمین عبور کرد.

"فلاویان وندیتی"(Flaviane Venditti) دانشمند تحقیقاتی "رصدخانه آرسیبو"(Arecibo Observatory) در پورتوریکو گفت: اندازه گیری‌های رادار به ما این امکان را می‌دهد تا دقیق‌تر بدانیم که سیارک در آینده در کجا قرار خواهد گرفت و در آن زمان از زمین چقدر فاصله خواهد داشت. در سال ۲۰۷۹ نیز مجددا این سیارک از کنار زمین عبور خواهد کرد اما در آن زمان حدود ۳.۵ برابر نزدیک‌تر نسبت به زمین دارد خواهد داشت. بنابراین شناخت دقیق مدار آن بسیار مهم است./ایسنا

 

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها