دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

خانه‌های خالی از چه‌سالی مشمول مالیات می‌شوند؟

24 خرداد 1401
خانه‌های خالی از چه‌سالی مشمول مالیات می‌شوند؟

به گزارش بانک اول محمود علیزاده معاون حقوقی سازمان امور مالیاتی در گفتگو با شبکه خبر گفت: قبل از سال 99 با شهردار‌ها و وزارت راه و شهرسازی مذاکراتی انجام داده‌ایم و قرار شد سامانه‌ای توسط وزارت راه و شهرسازی تهیه شود تا اطلاعات خانه‌های خالی در آن درج شود.

وی افزود: در حال حاضر این سامانه آماده کار شده است و سازمان امور مالیاتی به‌عنوان متولی دریافت مالیات از خانه‌های خالی از اطلاعات این سامانه استفاده می‌کند.

معاون حقوقی سازمان امور مالیاتی گفت: قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی در سال 95 تصویب شده است و اجرای آن از ابتدای سال 99 انجام می‌شود به همین دلیل اگر برای ما محرز شود خانه‌ای از سال 95 خالی است از همان سال برای آن مالیات در نظر گرفته می‌شود.

وی در خصوص عدم اجرای قانون اخذ مالیات بر خانه‌های خالی از سال 95 تا کنون گفت: فرایند شناسایی خانه‌های خالی سخت است و ما نمی‌توانستیم به‌راحتی متوجه شویم که کدام خانه خالی است، اما با راه‌اندازی سامانه وزارت راه و شهرسازی این امکان ایجاد شده است.

علیزاده تأکید کرد: با راه‌اندازی سامانه وزارت راه و شهرسازی اگر متوجه شویم خانه‌ای از سال 95 به بعد خالی است مالیات تمام این سال‌ها اخذ می‌شود./تسنیم

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
م ب
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام خدا خیرتون بده شاید با این کار دلالان وگران فروشان مسکن قیمت هارو پایین بیارن تا اکثر مردم بتوانند خانه دار شوند

م ب
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام خدا خیرتون بده شاید با این کار دلالان وگران فروشان مسکن قیمت هارو پایین بیارن تا اکثر مردم بتوانند خانه دار شوند

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها