شنبه, 15 اردیبهشت 1403 2024,May

خودرو ۴۰ درصد ارزان می‌شود

24 خرداد 1401
خودرو ۴۰ درصد ارزان می‌شود

به گزارش بانک اول، رئیس شورای رقابت،تاکید کرد: قیمت‌های کاذب خودرو شکسته خواهد شد و مردم نباید از بازار آزاد هیچ خریدی انجام دهند.

رضا شیوا درباره شیوه قیمت‌گذاری خودرو گفت: از سال ۱۳۹۲ که وارد بحث قیمت‌گذاری خودرو شدیم فرمول ما فرمول سقف قیمتی بود یعنی سه متغیر تورم بخشی، کیفیت و بهره‌وری در محاسبه‌ها وجود دارد که بر اساس آنها قیمت‌گذاری انجام می‌شود. از بهمن‌ماه ۹۷، وزیر وقت صمت، برداشت اشتباهی از ابلاغیه سران قوا داشت و به شورای رقابت نامه نوشت که از قیمت‌گذاری خارج شویم و از آن موقع خارج شدیم تا اخیراً که از ما خواسته شد تا دوباره دستورالعمل قیمت‌گذاری ارائه کنیم. شورای رقابت نیز امروز دستورالعمل را نهایی و برای تایید به ستاد تنظیم بازار ارسال کرد.

 

این مقام مسئول که دیشب در برنامه خبر ساعت ۲۱ شبکه یک تلویزیون حاضر شده بود، خاطر نشان کرد: از بهمن ۹۷ تا امروز قیمت خودرو در کارخانه افزایش نداشته و افزایش کنونی قیمت بازار، ساختگی است تعدادی دلال و منفعت طلب وارد بازار شدند که از قوه قضاییه و دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم وارد شود و تکلیف را مشخص کند. زمانی که شورای رقابت وارد شود حتما قیمت حاشیه و کاذب شکسته خواهد شد.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها