چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403 2024,May

جعل اسناد دو کارمند بانک برای اخذ وام ۴۸ میلیارد ریالی

24 خرداد 1401
 جعل اسناد دو کارمند بانک برای اخذ وام ۴۸ میلیارد ریالی

به گزارش بانک اول  به نقل از مهر، سردار بهمن امیری مقدم اظهارداشت: با دریافت مرجوعه قضائی از سوی نماینده حقوقی یکی از بانک های دولتی شهرکرج مبنی بر اینکه دو نفر از کارمندان بانک با جعل کردن اسناد اقدام به اخذ مبلغ 48 میلیارد ریال تسهیلات کرده و به استان خراسان رضوی متواری شدند تیمی از اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان زبده پلیس آگاهی پس از بررسی دقیق پرونده و اظهارات نماینده حقوقی بانک مربوطه با استفاده از سرنخ های به دست آمده عملیات گسترده ای را برای دستگیری متهمان متواری آغاز کردند.

وی اظهار داشت: تیم رسیدگی کننده پرونده پس از چندین روز کار شبانه روزی سرانجام محل اختفای متهمان را در دو شهر مشهد و رشتخوار شناسایی کردند.

سردار امیری مقدم تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با نیابت از سوی بازپرسی شعبه 22 دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کرج در قالب دو تیم مجزا با همکاری تیم هایی از ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان تربت حیدریه، رشتخوار و مشهد وارد عمل شدند و در عملیاتی منسجم و هماهنگ متهمان را روز گذشته دستگیر کردند.

وی عنوان کرد: متهمان که از کارکنان بانک هستند در بازجویی های انجام شده به جعل مدارک اشخاص و شرکت های معتبر در سطح شهرستان کرج و دریافت 107 فقره تسهیلات بانکی به ارزش تقریبی 48 میلیارد و 410 میلیون ریال اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی با اشاره به معرفی متهمان به دادسرا خاطر نشان کرد: متصدیان بانک ها می بایست در پرداخت تسهیلات دقت بیشتری داشته و طبق مقررات قانونی شخص تسهیلات گیرنده در بانک حضور داشته باشد و از تحویل کارت های اعتباری واریزی وجوه به اشخاص غیر اعم از رابط یا سایر اشخاص حقوقی که در قالب شرکت های کاغذی ظاهر می شود جلوگیری کنند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها