دوشنبه, 24 اردیبهشت 1403 2024,May

کدام خانه‌های خالی مشمول مالیات می‌شوند؟

24 خرداد 1401
کدام خانه‌های خالی مشمول مالیات می‌شوند؟

به گزارش بانک اول ،براساس اعلام وزیر راه و شهرسازی از ابتدای تابستان امسال از خانه‌های خالی مالیات اخذ می‌شود.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در این رابطه گفت: راه اندازی سامانه املاک طبق قانون از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام شده و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته و این سازمان باید نسبت به اخذ مالیات اقدام کند.

او افزود: این سامانه در بهمن ماه توسط وزارت راه و شهرسازی رونمایی شده و تمامی دستگاه‌ها اطلاعات خود را وارد این سامانه کرده‌اند و سازمان امور مالیاتی باید از تابستان امسال اقدام به شناسایی واحد‌های خالی و صدور برگه مالیات کند.

اسلامی تاکید کرد: مالکان این واحد‌ها باید هرچه سریعتر اقدام به عرضه واحد‌ها برای بخش اجاره و یا فروش کنند.

امید علی پارسا رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور درباره خانه های خالی که مشمول مالیات می شوند، گفت: به محض اینکه وزارت راه و شهرسازی خانه‌های خالی و متراژ آن‌ها را به سازمان امور مالیاتی اعلام کند، مالیات از صاحبان آن‌ها اخذ می‌شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: اگر خانه‌ای یک سال خالی باشد مشمول مالیات نمی‌شود، اگر ۲ سال خالی باشد ۵۰ درصد کل اجاره و اگر ۳ سال خالی باشد ۱۰۰ درصد اجاره مشمول مالیات می‌شود.

پارسا بیان کرد:کمیسیونی متشکل از وزارت راه و شهرسازی، سازمان امور مالیاتی، شهرداری‌ها و سازمان دهیاری‌ها تشکیل شده و به دنبال این است که قیمت روز املاک و اجاره بهای آن‌ها را تعیین کند.

اخبار مرتبط
در شرایطی که کارمندان بانک انتظار داشتند همانند سایر ادارات شامل 2 روز تعطیلی در آخر هفته باشند٬ قرار گرفتند نام بانک ها در کنار ارگان های نظامی و انتظامی و بیمارستانها و ... که شامل لایحه فوق نمی شوند موجی از نامیدی را در میان این قشر که از پر کارترین کارمندان کشور هستند ایجاد کرد و باعث تعجب بسیاری از کارشناسان شد . چرا که ارگانهایی مثل بیمارستان ها ٬ مراکز نظامی ٬ انتظامی و ... شیفت کار هستند و به صورت 24 ساعته در تمام ایام و تعطیلات رسمی هم فعالیت دارند ٬ در صورتی که این موضوع در مورد بانک
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها