شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

با خوردن این غذا ها قدتان بلند خواهد شد

24 خرداد 1401
با خوردن این غذا ها قدتان بلند خواهد شد

به گزارش بانک اول یک رژیم غذایی خاص می تواند در بسیاری از چیز ها به شما کمک کند و حتی می تواند باعث بلند تر شد قد شما نیز بشود. شما می توانید با خوردن برخی از غذا به رشد قد خود کمک کنید.

به طور کلی مهم ترین چیزی که در قد شما تاثیر دارد عامل ژنتیک می باشد اما شما می توانید با رعایت یک رژیم غذایی مناسب به رشد بهتر و بیشتر آن کمک کنید.

توجه داشته باشید که قد تا سنی خاص رشد کرده و به حداکثر میزان خود می رسد. پس بهترین زمان برای مصرف این غذا ها در سنین جوانی و به خصوص تا قبل از 20 سال می باشد اما مصرف آن ها در سن های بالا تر نیز می تواند به بهبود مفاصل و استخوان ها به شما کمک کند و در نتیجه یک بدن سالم و قوی را به شما هدیه بدهد.

مواد مغذی مؤثر در رشد قد پروتئین، کلسیوم، ویتامین دی، منیزیوم و فسفر می باشد. پروتئین در رشد و ترمیم بافت ها و بقیه موارد نیز در رشد استخوان نقش بسیار مهمی دارند. علاوه بر این ها تحقیقات نشان داده است که پروبیوتیک ها در رشد کودکان نقش مهمی دارد.

در ادامه 11 غذا را به شما معرفی خواهیم کرد سرشار از مواد مغذی بالا و دیگر مواد مغذی مفید برای رشد و سلامت بدن می باشد که با مصرف آن ها می توانید رشد قد خود را افزایش دهید.

1. انواع لوبیا

2. مرغ

3. بادام

4. اسفناج

5. ماست

6. سیب زمینی شیرین

7. دانه کینوآ

اخبار مرتبط
روابط عمومی سازمان غذا و دارو از مردم خواست در صورت مشاهده فرآورده تقلبی مذکور در اسرع وقت موضوع را به معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور اطلاع دهند تا اقدامات لازم در این خصوص صورت بگیرد.
- ۲۵ گرم (۰.۸ اونس) لیمو رنده شده منجمد را در ماست طبیعی بدون شکر بگنجانید. - برای ناهار، ۲۵ گرم (۰.۸ اونس) لیموی رنده شده منجمد را به سالاد خود اضافه کنید. همچنین می توانید مقداری اسفناج، آجیل، پنیر تازه، چند تکه ماهی سالمون و مقداری گوجه گیلاسی به آن اضافه کنید.
دو نوع بیماری کبد چرب وجود دارد؛ الکلی و غیرالکلی. بیماری کبد چرب، سلامتی افراد زیادی را تحت تأثیر قرار داده است و یکی از علل اصلی نارسایی کبد به شمار می‌رود. بیماری کبد چرب غیرالکلی بیشتر افرادی را درگیر می‌کند که چاق هستند، سبک زندگی غیرفعالی دارند و مقدار زیادی مواد غذایی فرآوری شده مصرف می‌کنند.
جدیدترین یافته‌های محققان ثابت کرده است که به یاد آوردن خاطرات یا تمرکز، هر دو با کمبود یک ویتامین حیاتی مرتبط هستند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها