جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

رونمایی از نرخ آتی دلار در بازار

24 خرداد 1401
رونمایی از نرخ آتی دلار در بازار

به گزارش بانک اول، نرخ دلار که از اواخر اسفند سال گذشته روندی رو به رشد را در پیش گرفت، در آخرین روز کاری هفته گذشته در صرافی‌های بانکی تا نرخ ۲۳ هزار تومان افزایش یافت. گزارش‌ها نشان می‌دهد در روز پایانی کاری سال ۹۸ دلار در صرافی‌های بانکی ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت خورد، اما در حال حاضر ۲۳ هزار تومان قیمت دارد؛ این یعنی افزایشی در حدود ۵۴.۳ درصد. به عبارتی، اگر تنها قیمت صرافی‌های بانکی را در نظر بگیریم و به بازار آزاد که نرخی بالاتر از ارز را به نمایش می‌گذارد، نگاهی نداشته باشیم، در این مدت حدود ۴ ماه و نیم، ۵۴.۳ درصد سود عاید سرمایه‌گذاران بازار ارز شده است.

تغییر و تحولات نرخ‌ها در بازار ارز در ماه‌های اخیر به حدی بوده که برخی مکالمات و اظهارات، سمت و سویی از دلار ۳۰ هزار تومانی را به مردم نشان می‌داد؛ به خصوص در روزهایی که دلار روندی رو به رشد را در پیش می‌گرفت، اتفاقی که در سال ۹۷ نیز رخ داد و حتی رییس‌کل بانک مرکزی نیز از آن سخن گفت. عبدالناصر همتی دی‌ماه سال گذشته در پنجاه و نهمین مجمع بانک مرکزی عنوان کرد: «بسیاری از تحلیل‌های تابستان سال ۹۷ پیش‌بینی نرخ ارز بسیار بالا و غالبا در حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان برای پایان سال ۹۷ را داشتند، اما نفس ثبات‌بخشی به بازار ارز مهم بود تا اولا اعتماد عمومی را به مدیریت اقتصادی کشور بازگرداند و یاس و ناامیدی ایجاد شده را برطرف کند و نیز همان چیزی که آمریکا برای به زانو درآوردن ایران به آن امید بسته بود، مرتفع شد. »

 

رونمایی از نرخ آتی دلار در بازار

روند رو به رشد نرخ دلار در شرایطی در ماه‌های گذشته رقم خورد که گروهی از کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که انتقال نقدینگی از بورس به بازار ارز موجب گرانی دلار شده، اما گروهی دیگر معتقدند دولت خود از گرانی دلار نفع برده و به دنبال کسری بودجه خود هستند. در این میان، هستند کارشناسانی که ذخایر ارزی را ناکافی دانسته و معتقدند که دولت به دنبال افزایش تقاضای خرید دلار نیست.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محمود اصفهانی نژاد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام. به نظر من در دوره فشار تحریمها و جبران کسری بودجه و از همه مهمتر گسری ارز گشور دولت گزینه برداشت تلمبه وار از سایر راهها برای پر کردن خزانه و تامین ارز لز منایع زیر زمینی اقدام میکند و این روش تا شکست طرحهای دشمنان ادامه دارد .منابع ارز از خا ج به هر دلیلی مکیده شده و به داخل کشیده میشود .و رویه سقف و کفی دارد که باعث نوسانات کم و زیاد میشود.ملت بهتره از راه ارزی فعلا داد و ستد کنند و ریال تومانی ما در بازار داخلی فعلا رویه خرده خرج داشته باشه تا معاملات خارجی .به همین منظور داد و ستد با ارژهای خارجی علل الخصوص با دلار و یورو و ارزهای با پشتوانه قوی میتواند تغییرات عظیمی را در اقتصاد ایجاد کند علل الخصوص در زمان حال که پول ملی ما در جهان به مشگل برخورده.لعزام نیروی کار به خارج و صادرات کالا از طریق ژیر زمینی و باز گرداندن ارزهای فیزیکی به کشور و داد ستد های معاملاتی با سایر پولها میتواند بخشی از مشگلات را از کشور خلاصی دهد.

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها