پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

کارگران منتظر دریافت ۴۰۰ هزار تومان باشند

24 خرداد 1401
کارگران منتظر دریافت ۴۰۰ هزار تومان باشند

به گزارش بانک اول، هیات دولت چهارشنبه گذشته با پیشنهاد شورای عالی کار مبنی بر افزایش 200 هزار تومانی حق مسکن کارگران، موافقت کرد. بر این اساس، حق مسکن کارگران به 300 هزار تومان افزایش یافت. پس از آن گمانه‌زنی‌ها در خصوص زمان اجرای این مصوبه بیشتر حول مرداد یا شهریور قرار داشت، البته فعالان کارگری انتظار اعمال افزایش حق مسکن از ابتدای سال جاری را داشتند، اما این مسئله می‌توانست فشار شدیدی را بر کارفرمایان تحمیل کند. 

امروز محمد شریعتمداری، وزیر کار اعلام کرد: براساس آنچه که در شورای عالی کار به تصویب رسیده و هیأت دولت نیز آن را تصویب کرده است، این افزایش حق مسکن از اول تیرماه اعمال می‌شود. 

با توجه به اینکه امروز آغاز ششمین ماه سال است، در نتیجه کارفرمایان افزایش حق مسکن کارگران را به مدت 2 ماه بدهکار شدند. به زبان دیگر، کارگران باید منتظر دریافت 400 هزار تومان بابت طلب از این محل باشند. 

شورای عالی کار، پیش از این در حداقل دستمزد و حق سنوات نیز تغییراتی اعمال کرده بود که از تیر ماه لازم‌الاجرا بود. در نتیجه حداقل دریافتی کارگران از چهارمین ماه سال برای کارگران 2 میلیون و 610 هزار تومان خواهد بود و هر کارگری که کمتر از این گرفته، می‌تواند منتظر دریافت مابه‌تفاوت باشد. 

untitled

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها