یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

با این کارها، به زودی همه ی ما کلیه هایمان را از دست خواهیم داد

24 خرداد 1401
با این کارها، به زودی همه ی ما کلیه هایمان را از دست خواهیم داد

به گزارش بانک اول کلیه ها یک از اعضای مهم بدن ما هستند که اگر به آن ها توجه نکنیم آسیب های جبران ناپدیری می بینیم. چه بسیار کسانی که در مدت زمان طولانی در نوبت دریافت کلیه نامید شده اند و افارد زیادی که هر هفته برای دیالیز کلیه متحمل درد زیاده شده اند. پس با این 7 عادت مخرب که می توانند باعث از کار افتادن و اسیب به کلیه های شما شوند بیشتر آشنا شوید.

کلیه در بدن ما وظیفه دفع مواد زاید را دارد. حالا ببه این نکته دقت کنید که کلیه نتواند فعالیت خود را به خوبی انجام بدهد تمامی سموم و مواد زایدی که توسط دیگر اعضا به این نقطه از بدن ما یعنی کلیه منتقل شده اند دفع نشده و در بدن باقی بمانند شما مستعد بیماری های زیادی می شوید.

 

پیش از اینکه اسم شما یا عزیزانتان در لیست نوبت درخواست پیوند کلیه برود و یا هر هفته از درد دیالیز عذاب بکشید این 10 توصیه را جدی بگیرید و از کلیه های خود مراقبت کنید.

 ننوشیدن آب کافی
(باعث می شود مواد سمی و زاید در خون شروع به تجمع کرده و می‌تواند به بدن آسیب‌های جدی بزند)

مصرف نمک زیاد در رژیم غذایی 

تاخیر در دفع ادرار 

 مصرف زیاد قند و شیرینی 

 کمبود ویتامین و مواد معدنی 

مصرف بیش از اندازه پروتئین حیوانی باعث افزایش بار متابولیک و کلیه ها می شود.

کم خونی 

مصرف مکرر قهوه 

کافئین نیز مانند نمک فشار خون را افزایش داده و فشار زیادی را بر کلیه ها تحمیل می کند. 

 سوء مصرف مسکن ها

اخبار مرتبط
متخصصان با توجه به غذاهایی که هوس می‌کنید به شما می‌گویند که بدن شما به چه چیزهایی نیاز دارد
روابط عمومی سازمان غذا و دارو از مردم خواست در صورت مشاهده فرآورده تقلبی مذکور در اسرع وقت موضوع را به معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور اطلاع دهند تا اقدامات لازم در این خصوص صورت بگیرد.
- ۲۵ گرم (۰.۸ اونس) لیمو رنده شده منجمد را در ماست طبیعی بدون شکر بگنجانید. - برای ناهار، ۲۵ گرم (۰.۸ اونس) لیموی رنده شده منجمد را به سالاد خود اضافه کنید. همچنین می توانید مقداری اسفناج، آجیل، پنیر تازه، چند تکه ماهی سالمون و مقداری گوجه گیلاسی به آن اضافه کنید.
دو نوع بیماری کبد چرب وجود دارد؛ الکلی و غیرالکلی. بیماری کبد چرب، سلامتی افراد زیادی را تحت تأثیر قرار داده است و یکی از علل اصلی نارسایی کبد به شمار می‌رود. بیماری کبد چرب غیرالکلی بیشتر افرادی را درگیر می‌کند که چاق هستند، سبک زندگی غیرفعالی دارند و مقدار زیادی مواد غذایی فرآوری شده مصرف می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها