یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

این 11 غذا بدون اینکه وزنتان را اضافه کند پروتئین شما را تامین خواهد کرد

24 خرداد 1401
این 11 غذا بدون اینکه وزنتان را اضافه کند پروتئین شما را تامین خواهد کرد

به گزارش بانک اول یکی از اساسی ترین بخش های یک رژیم غذایی سالم پروتئین می باشد. اما متاسفانه در بسیاری از اوقات مصرف پروتئین می تواند با مصرف میزان بسیار زیادی چربی همراه شود و سلامتی شما را به خطر بیاندازد.

اما نگران نباشید. شما می توانید با مصرف برخی از غذا ها پروتئین مورد نیاز بدن خود را تامین کرده و چاقی و اضافه وزن به دلیل چربی نیز دوری کنید.

پروتئین نقشی بسیار اساسی داشته و مسئولیت ساخت، ترمیم و بازسازی بافت های بدن را به عهده دارد. همچنین مصرف پروتئین می تواند باعث احساس سیری سریع تر شده و باعث شود تا وزن شما نیز کاهش یابد.

 

در ادامه غذا های مختلفی که پروتئین زیادی به شما می دهند و چاق کننده نیستند را معرفی خواهیم کرد.

1. ماهی سفید

2. ماست یونانی

3. لوبیا، نخود فرنگی و عدس

4. مرغ بدون پوست و دیگر انواع گوشت سفید

5. پنبر کاتج کم چرب

6. توفو

7. گوشت قرمز بدون چربی

8. پودر کره بادام زمینی

9. شیر کم چرب

10. میگو

11. سفیده تخم مرغ

اخبار مرتبط
در این مطلب با تکیه بر تحقیقات معتبر، به سه اقدام ساده برای افزایش طول عمر مفید اشاره می‌شود.
ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم غذای مصرفی را جذب کند. در واقع این یکی از مهمترین نقش‌های آن است. با این حال، اگر مصرف ویتامین D شما بیش از حد باشد، می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در سلامت شما شود
همه می‌دانیم که شکر چقدر برای ما ضرر دارد. اما اعتیاد به آن طوری است که به سختی می‌توانیم ترکش کنیم. به‌نظر می‌رسد به‌جای ترک شکر، باید جایگزین‌هایی برای آن پیدا کنیم. اما چه جایگزین‌هایی؟
بر اساس این گزارش که در مجله Journal of Neuroscience منتشر و رسانه‌های عربی هم آن را بازنشر داده‌اند: محققان بعد از بررسی و تحلیل توانمندی‌های فکر ۷۵۱ شهروند سوئیسی که سن آنها بین ۵۰ تا ۹۱ سال بود و با در نظر گرفتن سطح علمی آنها و اینکه آیا در طول زندگی به بیماری‌های قلبی و عروقی، افسردی، نگرانی مبتلا بوده یا مواد مخدر مصرف کرده‌اند آن را با نتایج سیتی‌اسکن‌های آنها مطابقت دادند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها