پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

نورو ویروس چیست و چه علائمی دارد؟

24 خرداد 1401
نورو ویروس چیست و چه علائمی دارد؟

 

به گزارش بانک اول اگر تا به امروز درباره آنفولانزای 24 ساعته چیزی شنیده اید عامل آن نورو ویروس می باشد. این بیماری که با نام آنفولانزای معده شناخته می شود بین یک تا سه روز طول می کشد.

علائم نورو ویروس را می توان اسهال، استفراغ، گرفتگی معده و حالت تهوع دانست که شامل بسیاری از دلدرد های ویروسی می شود. علائم این ویروس می تواند بسیار با ویروس جدید کرونا مشابه باشد در نتیجه باید به وسیله پزشک به دقت تشخیص داده شود.

 

آنفولانزای بیست و چهار ساعته برخلاف نام آن ربطی به آنفولانزا نداشته و یک بیماری تنفسی نیست. این بیماری معمولا سرفه، بدن درد و آبریزش بینی را به همراه خود نداشته و از این می توان /ان را با ویروس کرونا و آنفولانزای معمولی متمایز کرد.

با وجود اینکه این بیماری می تواند تا سه روز طول بکشد اما در بسیاری از مواقع پس از بیست و چهارساعت بهبود می یابد. توجه داشته باشید که در صورت داشتن علایم این بیماری بهتر است به پزشک مراجعه کرده و تحت درمان قرار بگیرید.

اخبار مرتبط
مسمومیت غذایی را که ممکن است ناشی از خوردن یک غذای ناسالم در بیرون از خانه باشد، می‌توان با چند راهکار خانگی برطرف کرد.
متخصصان می‌گویند زنانی که برنامه خواب مرتبی دارند قادرند بیشتر وزن کم کنند. علاوه بر این اگر شب‌ها زودتر بخوابید، زمان کمتری برای خوردن دارید که به شما کمک می‌کند در شب کالری زیادی دریافت نکنید. به گفته متخصصان هرچه بیشتر بمانید بیشتر کالری دریافت می‌کنید و ممکن است بهترین راه برای کاهش کالری دریافتی، زودتر خوابیدن باشد.
غذاهای خاصی وجود دارند که مصرف آنها ممکن است برای مغز و عملکردهای آن ضرر داشته باشد؛ به خصوص اگر آنها را مرتب مصرف کنید. اگر به فکر سلامت مغز و عملکرد شناختی خود هستید، از مصرف این خوراکی‌ها اجتناب کنید:
اگر به هر دلیل ماهی نمی‌خورید، می‌توانید با گنجاندن غذاهای غنی از امگا ۳ در رژیم غذایی خود یا انتخاب مکمل‌های گیاهی، نیاز بدن به این ماده را بدون مصرف غذاهای دریایی برآورده کنید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها