یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

سیب زمینی سرطان زاست!

24 خرداد 1401
سیب زمینی سرطان زاست!

سیب زمینی سرطان زاست!

سیب زمینی یکی از پرمصرف ترین سبزیجات در سراسر دنیا است. یکی از خوشمزه ترین خوراکی های دنیا که به هرطریقی می توانید آن را درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید. در کنار لدت بردن می توانید از فواید آن بهره مند شوید اما نوع نگهداری ما از هر ماده غذایی مفید می تواند آن را سمی ترین ماده روی زمین تبدیل کند. 

سیب زمینی به ترتیب بعد از برنج، گندم و ذرت در رتبه چهارم پرمصرف ترین مواد غذایی در دنیا قرار دارد.سیب زمینی اغلب به عنوان یک غذای راحت در نظر گرفته می شود که می توانید به هر طریقی که می خواهید آن را طبخ کنید اما اگر سرخ شده باشند می توانند منجر به افزایش وزن، دیابت و بیماری های قلبی شود. در مواردی که مصرف بیش از حد دارند می تواند خطر مرگ را نیز افزایش دهد.

سیب زمین به طور بالقوه به علت داشتن نشاسته ی بسیار خاصیت چاق کنندگی دارد اما در کنار آن دارای فوایدی برای سلامتی است که می توانید با طبخ و استفاده صحیح از آن ها بهره مند شوید.

فوایدی مانند: کاهش فشار خون، افزایش عملکرد مغز و سلامت سیستم عصبی، کاهش التهاب، کمک به سلامت قلب و کمک به دستگاه گوارش را دارا است.

اما این نکته مهم ترین مسئله درباره سیب زمینی است که می تواند آن را به یک عامل مهم سرطان زا تبدیل کند. از سیب زمینی در یخچال هیچ گاه نگهداری نکنید زیرا موجب ایجاد ماده ای به نام آکریلامید در آن می شود. ماده آکریلامید ماده ای سرطان زا است.

اخبار مرتبط
متخصصان با توجه به غذاهایی که هوس می‌کنید به شما می‌گویند که بدن شما به چه چیزهایی نیاز دارد
روابط عمومی سازمان غذا و دارو از مردم خواست در صورت مشاهده فرآورده تقلبی مذکور در اسرع وقت موضوع را به معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور اطلاع دهند تا اقدامات لازم در این خصوص صورت بگیرد.
- ۲۵ گرم (۰.۸ اونس) لیمو رنده شده منجمد را در ماست طبیعی بدون شکر بگنجانید. - برای ناهار، ۲۵ گرم (۰.۸ اونس) لیموی رنده شده منجمد را به سالاد خود اضافه کنید. همچنین می توانید مقداری اسفناج، آجیل، پنیر تازه، چند تکه ماهی سالمون و مقداری گوجه گیلاسی به آن اضافه کنید.
دو نوع بیماری کبد چرب وجود دارد؛ الکلی و غیرالکلی. بیماری کبد چرب، سلامتی افراد زیادی را تحت تأثیر قرار داده است و یکی از علل اصلی نارسایی کبد به شمار می‌رود. بیماری کبد چرب غیرالکلی بیشتر افرادی را درگیر می‌کند که چاق هستند، سبک زندگی غیرفعالی دارند و مقدار زیادی مواد غذایی فرآوری شده مصرف می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها