چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403 2024,May

جو بایدن تیم امنیت ملی خود را معرفی کرد؛ پست‌های کلیدی به برجامی‌ها رسید

24 خرداد 1401
جو بایدن تیم امنیت ملی خود را معرفی کرد؛ پست‌های کلیدی به برجامی‌ها رسید

به گزارش بانک اول به نقل از یورو نیوز رئیس جمهور منتخب آمریکا در شرایطی که رقیبش دونالد ترامپ هنوز نتایج آخرین انتخابات ریاست جمهوی و شکست خودش را نپذیرفته، روز دوشنبه ۲۳ نوامبر (۳ آذر) با بیانیه‌ای جک سالیوان را به عنوان مشاور امنیت ملی، لیندا توماس گرینفیلد را به عنوان سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد و جان کری را به سمت نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در امور تغییرات اقلیمی در دولت آتی معرفی کرد.

جو بایدن که روز دوشنبه چند بیانیه منتشر کرد، پیش از معرفی نام این چند تن، آنتونی بلینکن، مشاور قدیمی سیاست خارجی را نیز به عنوان وزیر امور خارجه معرفی کرده بود.

وی همچنین از قصد خود برای گماشتن الخاندرو مایوركاس در سمت وزیر امنیت ملی خبر داده و گفته است که آوریل هینس را نیز به عنوان مدیر اطلاعات ملی در نظر گرفته است.

به جز بلینکن که از طرفداران توافق هسته‌ای با ایران به شمار می‌رود، حضور جان کری در ترکیب کابینه آتی آمریکا، ولو در سمتی پایین‌تر، نشان از قصد کاخ سفید برای نزدیک شدن به برجام دارد. جان کری به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما، نمایندگی این کشور را برای امضای توافق هسته‌ای با ایران به عهده داشت.

چین و ایران احتمالاً بزرگ‌ترین چالش‌های سیاست خارجی رویارویی با دولت آینده بایدن خواهند بود. بلینکن در راستای سیاست بایدن مبنی بر تعامل مجدد با ایران در مورد برنامه هسته‌ای احتمالاً با مقاومت اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس روبرو خواهد شد.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها