یکشنبه, 8 مهر 1403 2024,September

هفت علامت کووید-۱۹ که نیازمند واکنش فوری هستند

24 خرداد 1401
 هفت علامت کووید-۱۹ که نیازمند واکنش فوری هستند

به گزارش بانک اول، به نقل از اسپوتنیک ، علاوه بر سه علامت کلاسیک کووید-۱۹ شامل تب، سرفه و از دست دادن چشایی و بویایی، که در یک بیمار از هر پنجم بیمار ظاهر نمی‌شود، دانشمندان کالج سلطنتی لندن بیش از ۲۰ نشانه این بیماری را براساس اطلاعات به دست آمده از طریق برنامه مطالعه علائم کووید شناسایی کرده‌اند.

دانشمندان این کالج هفت علامت بیماری که باید مراقب آن‌ها بود را شناسایی کرده‎ اند که شامل: سردرد، ضعف، کاهش اشتها، درد عضلانی، اسهال، گیجی و ضایعه پوستی است.

در مطلب منتشر شده توسط این دانشمندان آمده است: اگر علائمی از کووید-۱۹ دارید، ریسک نکنید، همراه با اعضای خانواده خود را قرنطینه کنید و در اسرع وقت آزمایش دهید.

پزشکان همچنین توصیه می‌کنند که به صورت خانگی هر روز صبح چیزی با بوی شدید مانند صابون یا قهوه را برای اطمینان از سلامتی خود استشمام کنید.

اخبار مرتبط
سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای اسامی تعدادی از فرآورده‌های غذایی غیر مجاز را اعلام کرد.
تا حالا شنیده بودید که بعضی غذاها، نوشیدنی‌ها و درکل خوراکی‌ها آن قدر برای سلامت مضرند که می‌توانند باعث بالا رفتن، اتفاقی شوند و فشار چشم، یکی از عوامل مهم در بروز بیماری‌هایی مثل گلوکوم یا آب سیاه محسوب می‌شود؟! فشار چشم یک بیماری است که می‌تواند به عصب بینایی آسیب بزند و در نهایت موجب کاهش دید یا از دست رفتن بینایی شود.
محققان چینی در میان موش‌هایی که علائم آلزایمر داشتند، متوجه بروز کمتر سرطان روده بزرگ نسبت به حالت عادی شدند. با این حال، زمانی که به این موش‌ها پیوند مدفوع از یک موش سالم زده شد، میزان شیوع سرطان در روده بزرگ و رکتوم آنها به حالت عادی بازگشت. یافته‌ها نشان می‌دهند که علائم آلزایمر ارتباط نزدیکی با ساختار روده دارد.
میوه ها بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم هستند؛ اما قند طبیعی موجود در بعضی میوه ها ممکن است برای برخی افراد مناسب نباشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها