جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

رسیدن حقوق بازنشستگان به ۳ میلیون تومان

24 خرداد 1401
رسیدن حقوق بازنشستگان به ۳ میلیون تومان

به گزارش بانک اول بازنشستگان تامین اجتماعی با انتشار نامه‌ای، به نقد گفته‌های اخیر ناهید حیدری، مدیرکل امور فنی مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی پرداختند که در گفتگو با شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی منتشر شده است.

نویسندگان در نامه‌ای با یادآوری اینکه صحبت‌های ناهید حیدری (مدیرکل امور فنی مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی) تطابقی با میزان افزایش حقوق بازنشستگان ندارد، از وی پرسیدند: مگر چقدر به حقوق بازنشسته کارگری و کارمندی خارج از چهارچوب سازمان (بازنشستگان غیر همکار) اضافه شده است؟

در ادامه این نامه آمده است: بله درست است این اضافه حقوقی که شما می‌فرمایید بر حقوق بازنشسته کارمند همان سازمان اضافه شده که با این صحبت شما همه نمایندگان، خبرنگاران و مسئولان نظام را دچار سردرگمی کرده است و این برداشت را ایجاد کرده است که بازنشستگان غیرهمکار تامین اجتماعی هم از همین افزایش بهره‌مند شده‌اند. ممکن است به صراحت اعلام کنید که به یک بازنشسته کارگری که ۳۰ سال پرداخت بیمه دارد و سال گذشته۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافت می‌کرد چه درصد در سال ۹۹ اضافه شده است؟ خانم حیدری ما اعلام می‌کنیم که این بازنشسته اکنون ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند. آیا این انصاف است که بازنشسته با تورم ۴۴ درصدی و سبد معیشت ۸ میلیون تومانی و خط فقر ۱۰ میلیونی تومانی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مستمری دریافت کند؟

اخبار مرتبط
در شرایطی که کارمندان بانک انتظار داشتند همانند سایر ادارات شامل 2 روز تعطیلی در آخر هفته باشند٬ قرار گرفتند نام بانک ها در کنار ارگان های نظامی و انتظامی و بیمارستانها و ... که شامل لایحه فوق نمی شوند موجی از نامیدی را در میان این قشر که از پر کارترین کارمندان کشور هستند ایجاد کرد و باعث تعجب بسیاری از کارشناسان شد . چرا که ارگانهایی مثل بیمارستان ها ٬ مراکز نظامی ٬ انتظامی و ... شیفت کار هستند و به صورت 24 ساعته در تمام ایام و تعطیلات رسمی هم فعالیت دارند ٬ در صورتی که این موضوع در مورد بانک
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات