جمعه, 27 مهر 1403 2024,October

طلا باز هم گران شد!!

24 خرداد 1401
طلا باز هم گران شد!!

به گزارش بانک اول دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به افزایش قیمت‌ها در بازار طلا گفت: اونس جهانی از ابتدای هفته تا کنون ۴۲دلار افزایش یافته و روند بازار ارز هم صعودی بوده و باعث شده قیمت طلا و سکه بعد از پنج هفته ثبات افزایش یابد.
نادر بذرافشان درباره عوامل موثر بر افزایش قیمت طلا و سکه توضیح داد: از دو روز پیش تا کنون روند قیمت‌ها در بازار طلا متاثر از رشد ۴۲دلاری اونس جهانی و نرخ ارز صعودی شده به طوریکه سکه ۲۵۰هزار و طلا حدود ۴۵هزار تومان گران شده است.

او با اشاره به روند قیمت اونس جهانی در سال۲۰۲۰ بیان کرد: در سالی که گذشت اونس جهانی حدود ۶۰۰دلار نوسان داشته که طی ده سال گذشته بی‌سابقه بوده؛ طلای جهانی در ماه آگوست به بالاترین قیمت خود یعنی ۲۰۷۳دلار و در اوایل مارس به ۱۴۷۲دلار سقوط کرد که این نوسان بالا در قیمت طلای داخلی هم به شدت تاثیرگذار بود.
بذرافشان درباره آینده قیمت‌ طلا اظهار کرد: هر خبر مثبت و منفی در سطح جهانی می‌تواند قیمت اونس طلا را بالا و پایین کند اما پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که طی ماه‌های آینده ارزش اونس به ۲۰۰۰دلار خواهد رسید و این افزایش، قیمت طلا و سکه را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا تصریح کرد: قیمت طلا و سکه بعد از حدود پنج هفته ثبات وارد فاز افزایشی شده و این روند ادامه دارد اما رشد قیمت‌ها تاثیری در تقاضا نداشته و حجم خرید و فروش طلا و سکه همچنان پایین است.

طلا و سکه امروز چند؟

این فعال بازار طلا با اشاره به قیمت‌های امروز بیان کرد: در ساعت (۱۳: ۰۰) امروز قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۲میلیون و ۵۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۹۰۰هزار تومان رسید و حباب سکه هم ۴۵۰هزار تومان است.

بذرافشان ادامه داد: نیم سکه امروز با قیمت شش میلیون و ۳۵۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۳۴۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۴۰۰هزار تومان معامله می‌شود؛ بهای هر گرم طلای ۱۸عیار هم در بازار امروز به یک میلیون و ۱۹۹هزار و مثقال طلا به پنج میلیون و ۱۹۵هزار تومان رسید.

اخبار مرتبط
اواخر مرداد امسال که دولت به مسعود پزشکیان تحویل شد، قیمت سکه ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود.
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت‌ها نسبت به روز گذشته است.
بازیگران بازار ارز در روزهای اخیر شاهد نوسان قیمت دلار آزاد در کانال ۶۳ هزار تومانی بودند. به‌نظر می‌رسد با توجه به اخبار ضد و نقیض دو هفته گذشته، و کشمکش نیروهای عرضه و تقاضا در بازار، قیمت تعادلی این روزهای دلار در نیمه کانال ۶۳ هزار تومانی باشد.
شصتمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران در روز یک‌شنبه ۲۹ مهرماه برگزار خواهد شد. این حراج از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد. طی ۵۹ حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، ۱۱ تن شمش مورد دادو‌ستد قرار گرفت که در نتیجه آن، ۴۹.۷ همت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور وارد شد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات