پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

واردات موز آزاد شد

24 خرداد 1401
واردات موز آزاد شد

به گزارش بانک اول از اردیبهشت‌ماه سال جاری واردات موز ممنوع و ثبت سفارش و یا تامین ارز آن صورت نمی‌گرفت مگر طبق شرایط تعیین شده که از جمله آن صادرات سیب بود.

براین اساس طی ماه‌های اخیر واردات این کالا با برخی موانع مواجه شد و اخیرا نیز بازار این کالا با حواشی و نوسان تند قیمت مواجه بود؛ به طور یکه قیمت هر کیلو موز در بازار تا ۶۰ هزار تومان پیش رفت.

این در حالی است که  به تازگی مهرداد جمال ارونقی - معاون فنی گمرک ایران -  از برداشته شدن ممنوعیت  واردات موز به ایسنا خبر داده است.

وی با اشاره به این‌که براساس پیگیری‌های گمرک در حال حاضر در هیچ یک از مرزها به ویژه بازرگان کانتینر موزی معطل برای انجام تشریفات گمرکی یا ترانزیت به گمرکات داخلی نمانده و نسبت به ترخیص این کالا یا ترانزیت آن به مقصد گمرکات داخلی، طبق مقررات مربوطه اقدام شده است افزود: این در حالی است که در مورد اخیر برای کانتینرهای مانده در مرز بازرگان نیز با توجه به تمدید سفارش از سوی وزارت صنعت، معدن و معدن و تایید منشا ارز توسط بانک عامل، گمرک نیز در این رابطه استعلام لازم در مورد نحوه اقدام  در این رابطه را از وزارت صمت  انجام داد و در نهایت  نسبت به ترخیص این محموله اقدام کرد.

احتمال تعدیل قیمت در روزهای آینده

معاون فنی گمرک با اشاره به جلسه اخیر کارگروه ستاد تنظیم بازار در رابطه با واردات موز در گمرکات مرزی و لزوم تعیین تکلیف آن اظهار کرد که در نهایت با مصوبه این کارگروه مجوز ترخیص موزهای وارده و دپو شده در گمرکات و محموله‌های آن به شرط تایید منشا ارز حاصل از صادرات سیب در سال جاری و ثبت سفارش معتبر وزارت صمت  صادر شده است.

وی اافزود: بنابراین وارد کنندگان می‌توانند با توجه به شرایط تعیین شده نسبت به واردات موز اقدام کنند.

ارونقی یادآور شد: به نظر می رسد با تصمیم اخیرکارگروه تنظیم بازار و ورود موزهای دپو شده در گمرکات و توزیع آن در بازار طی روزهای آینده قیمت این کالا تا حدودی  تعدیل شود.

اخبار مرتبط
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.
چپ دست بودن تفاوت های زیادی را در زندگی این افراد که چیزی حدود ۱۰ درصد جمعیت را تشکیل می دهند ، به وجود می آورد و امری اکتسابی و انتخابی نیست. خصوصیات منفی و مثبت فراوانی را به چپ دست ها اختصاص می دهند و بسیاری آنها را باهوش تر از بقیه می دانند.
برای دانستن سقف انتقال وجه اینترنتی (خرید اینترنتی) باید بدانید انتقال وجه در آن از دو طریق انجام می‌شود؛ رمز دوم پویا و دستگاه‌ رمز ‌ساز (که به آن توکن می‌گویند). سقف خرید از طریق رمز دوم پویا در سال 1403، 200 میلیون تومان و دستگاه توکن ۳۰۰ میلیون تومان (امکان افزایش تا 500 میلیون تومان) است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات